عضو هیأت‌رئیسه مجلس با بیان این‌که حکم قطعی قانون برای افزایش حقوق کارمندان، 400‌هزار تومان به‌علاوه 10 درصد است، گفت: دولت چاره‌ای جز اجرای این مصوبه ندارد و نمی‌تواند بر اساس برداشت شخصی یا استنکاف این موضوع را اجرایی نکند.
کد خبر: ۱۲۰۶۵۱۰

به گزارش فارس، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره ابطال احکام ضریب حقوق کارمندان گفت قطعا در خصوص اجرای افزایش حقوق کارمندان دولت و عدم استنکاف به این مصوبه قانونی ورود کرده و با مسببین برخورد می‌کنیم این در حالی است که طی روزهای هفته جاری نمایندگان مجلس بارها در این خصوص به دولت تذکر داده‌اند.
یوسف‌نژاد تصریح کرد: قرار است روز شنبه در جلسه هیأت‌رئیسه مجلس موضوع ابطال احکام حکم قانونی افزایش حقوق کارمندان را بررسی کنیم.
وی گفت: افزایش حقوق کارمندان دولت طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید قطعا و حتما اجرا شود و دولت هم آن را قبول دارد.
ورود دیوان محاسبات
همچنین رئیس دیوان محاسبات از برگزاری نشستی برای حل و فصل افزایش حقوق‌ها خبر داد و گفت: تفاوت و انحرافاتی در زمینه افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان برای همسان‌سازی و اعمال افزایش ۴۰۰ هزار تومانی و ضریب ۱۰ درصدی به حقوق کارکنان وجود دارد.
عادل آذر با اشاره به پیگیری موضوع افزایش حقوق‌ها در دیوان محاسبات گفت: پس از آنکه دولت بخشنامه‌ای در خصوص احکام مرتبط با افزایش حقوق‌ها براساس بودجه سال ۹۸ صادر کرد، ابهاماتی از سوی حسابرسان دیوان محاسبات و برخی نمایندگان مطرح شد.
رئیس دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به نامه‌نگاری حاجی بابایی با دیوان محاسبات، اظهار کرد: با دریافت نامه و ابهامات پیش‌آمده، بخشنامه‌های دولت مورد بررسی قرار گرفت و به این جمع‌بندی رسیدیم که تفاوت و انحرافاتی در زمینه افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان برای همسان‌سازی و اعمال افزایش ۴۰۰ هزار تومانی و ضریب ۱۰ درصدی به حقوق کارکنان وجود دارد.
وی تاکید کرد: در نامه‌ای عنوان شد که نشست سه‌جانبه بین سازمان امور استخدامی، دیوان محاسبات کل کشور و نمایندگان مجلس برگزار شود تا ابهامات و اختلافات رفع و رجوع شود، پس از آن‌که به فرمول واحد در زمینه افزایش حقوق‌ها رسیدیم احکام اجرایی صادر و ابلاغ شود.
رئیس دیوان محاسبات مجلس در خصوص زمان تعیین و تکلیف افزایش حقوق‌ها بیان کرد: منتظر پاسخ معاون رئیس‌جمهور هستیم. اگر آقایان همکاری کنند حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ می‌توانیم به جمع‌بندی برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها