jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۱۲۰۳۹۸۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸  |  ۲۳:۰۰

تحقیقات نشان داده مصرف برخی غذاها می‌تواند بر تولید هورمون رشد تاثیر بگذارد و منجر به افزایش قد شما شود.

غذا‌هایی که قد شما را افزایش می‌دهند!

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، در جوامع امروزی برخی افراد در تلاش برای افزایش قد خود هستند، در حالی که بلندی قد به ژنتیک افراد بستگی دارد. البته خوردن برخی غذا‌ها نیز می‌تواند بر روند رشد قد تاثیرگذار باشد.

براساس گزارش «فودایت‌سیف»، در کودکان و نوجوانان افزایش هورمون رشد می‌تواند باعث بلند شدن قد آن‌ها شود. در اینجا با برخی از غذا‌هایی که به تحریک تولید هورمون رشد کمک می‌کند آشنا خواهید شد.

ملاتونین

سرتونین ماده‌ای است که در بدن به ملاتونین سنتز می‌شود، آناناس منبع خوبی از سرتونین است که مصرف آن قبل از خواب توصیه می‌شود. با مصرف آناناس علاوه بر خواب بهتر، بدن شما هورمون رشد بیشتری را ترشح می‌کند.

از دیگر مواد غذای حاوی ملاتونین می‌توان از گیلاس، بادام زمینی، ذرت، مارچوبه، گوجه‌فرنگی، انگور، انار، زیتون، کلم بروکلی، خیار، برنج، جو، گردو، آفتابگردان و دانه کتان نام برد.

آرژینین

آرژینین آمینو اسیدی است که هورمون رشد را افزایش می‌دهد. مطالعات نشان داده که شما نیاز به مصرف حدود ۱۵-۲۰ گرم آرژینین در روز دارید.

مرغ، دانه کدوتنبل، دانه سویا و بادام زمینی از جمله مواد غذایی حاوی آرژینین هستند.

پروتئین

اگر شما می‌خواهید قدتان بلند شود پروتئین مصرف کنید. آمینواسید موجود در پروتئین در بدن برای ساخت بافت‌ها، اندام‌ها و استخوان‌ها استفاده می‌شود. از همین رو مصرف گوشت، مرغ و تخم‌مرغ‌های حاوی امگا سه شما را قدبلندتر می‌کند.

ویتامین دی

شما برای حفظ سلامت و رشد استخوان‌ها نیاز به ویتامین دی دارید. ویتامین دی از جمله ویتامین‌هایی است که از منابع خاصی از جمله نور خورشید دریافت می‌شوند. علاوه بر نور خورشید، غذا‌هایی مانند تن، ماهی قزل‌آلا، پنیر و زرده تخم‌مرغ دارای ویتامین دی هستند.

از آنجایی که این ویتامین می‌تواند سمی باشد، بنابراین از مصرف مکمل‌های ویتامین دی بدون تجویز پزشک خودداری کنید و سعی کنید ویتامین دی بدن‌تان را با مصرف مواد غذایی تامین کنید.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

نقش‎ها را باید جدی گرفت. اگر می‎‌خواهیم پروتکل‎های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا رعایت شود، آمار ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند یا کمک کنیم آمار مرگ و میر کم شود، باید هر کسی نقش خود را درست انجام دهد.

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

این ۵۰ ثانیه تلخ

این ۵۰ ثانیه تلخ

با ذهن ده دوازده سالگی‌ات نگاه کنی، فکر می‌کنی زنگ تفریح یک مدرسه خورده و بچه‌ها دارند هوریز می‌کنند توی حیاط مدرسه که از بوفه ساندویچ مزخرف کالباس خشک بخرند و نوشابه فانتای تگری و این یک ربع وقت آزاد را خرج شکمشان کنند و بادگلوهای سوزنده را توی کلاس بزنند و بینی‌شان تا مغز سرشان تیر بکشد و بسوزد و کیف کنند.

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

تصویری که روز یکشنبه از حضور وزیر خارجه در مجلس شورای اسلامی منعکس شد، چگونه تصویری بود؟ وزیر خارجه به عنوان مهمان و از باب معارفه و تحلیل وضعیت سیاست خارجی به مجلس دعوت شد؛ اما در لابه‌لای بحث، مکرر همهمه و داد و فریاد از اطراف و اکناف مجلس بلند بود، وزیر خارجه نیز متقابلاً بر حرارت کلام خود می‌افزود، فضای جلسه از حالت گفت‌وگو به جدل میل کرد و درنهایت تصویری متشنج از سطوح بالای حکمرانی در کشور به افکار عمومی مخابره شد.

شما باید پاسخ بدهید

شما باید پاسخ بدهید

در ماه‌های اخیر برخی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی در قالب نامه‌نگاری و مصاحبه و اظهارنظرهای مطبوعاتی و... و با لحنی طلبکار در مورد وضع موجود کشور اعلام موضع کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر