دستگاه قضایی سودان، دستور مصادره املاک خانواده عمر البشیر و مسؤولان نظام وی را صادر کرد. این درحالی است که اعتراضات در سودان همچنان ادامه داشته و رهبران معترضان می‌گویند ارتش حاضر به تمکین در برابر خواست آنها نشده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۸۵

کشورهای عربستان و امارات از ارتش سودان در برابر معترضان حمایت می‌کنند و خواستار حاکمیت دوباره ارتش بر مقدرات این کشور هستند.
روزنامه الانتباهه، سودان ضمن اعلام خبر مربوط به مصادره اموال عمر البشیر نوشت: تظاهرکنندگان سودانی به منظور وادار کردن شورای نظامی به کناره‌گیری از قدرت، خیابان اصلی خارطوم را مسدود کردند‌. بر‌اساس این گزارش، ده‌ها شهروند معترض سودانی، خیابان اصلی خارطوم، پایتخت سودان را در اعتراض به عدم تمکین شورای نظامی مسدود کردند‌. ارتش گفته است نمی‌خواهد با زور تجمع معترضان را پراکنده کند، اما آنها باید خیابان‌ها را باز کنند‌. در این میان اتحادیه مهندسان و اصناف سودان از معترضان خواسته‌اند صفوف خودشان را فشرده‌تر سازند و تا تحقق تمام اهداف انقلاب و تغییرات در این کشور در صحنه حاضر باشند‌. طی روزهای گذشته معترضان با ارتش بر سر تشکیل یک شورای رهبری توافق کردند، اما بعد بر سر حد نصاب هریک از طرفین به توافق نرسیده و گفت‌وگوهای آنها معلق ماند‌.
با این حال روز گذشته ارتش سودان در اطلاعیه‌ای گفت رهبران مخالفان حاضر به ادامه گفت‌وگوها با ارتش شده‌اند‌. خبری که از سوی منابع مخالفان مورد تایید قرار نگرفت.
عمر البشیر سال 1989 بعد از یک کودتای نظامی در سودان به قدرت رسید. وی یک ماه پیش بعد از تشدید اعتراضات در سودان مجبور به استعفا از مقام خودشد. بعد از آن ارتش قدرت را در این کشور به‌دست گرفت و عمر البشیر نیز بازداشت شد.
برخی خبرهای جدید حکایت از آن دارد که البشیر دچار افسردگی شدید شده و هر از گاهی گریه‌های هیستریک می‌کند. او هم اکنون در داخل انفرادی‌اش در زندان کوبر به‌سر می‌برد. نزدیکان البشیر که با او دیدار داشته‌اند، می‌گویند او باور نمی‌کند یک زندانی است. بعضی منابع نیز می‌گویند البشیر به دلیل برخی بیماری‌ها به بیمارستان منتقل شده است‌. عمر البشیر علاوه بر این‌که باید پاسخگوی جرایم خود در داخل سودان باشد، باید در برابر دادگاه بین‌المللی نیز به جرم نسل‌کشی در دارفور محاکمه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها