وزیر خارجه کشورمان با اشاره به مکاتبه با مقام‌های آمریکایی برای تبادل زندانیان گفت: واشنگتن با پیشنهاد مبادله زندانیان برخورد یکجانبه داشت.
کد خبر: ۱۲۰۳۰۹۴

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای خبری المانیتور، محمدجواد ظریف تأیید کرد که نامه‌ای از رابرت اوبرین، نماینده ویژه آمریکا در امور گروگان‌ها دریافت کرده که خواستار آزاد کردن زندانیان آمریکایی در ایران بوده است. وی که در جمع خبرنگاران در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل سخن می‌گفت، افزود: می‌دانید در نامه چه نوشته بود؟ نوشته بود لطفا آزاد کنید. محتوای آن پیشنهاد نبود. گرایش فکری واشنگتن این است که از ما انتظار اقدام یکجانبه داشته باشند.
ظریف یادآور شد به معاون خود گفته نامه‌ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بنویسد که ظاهرا درباره پیشنهاد مبادله زندانیان یا طرح موضوع ایرانیانی بوده که به اتهام نقض قوانین تحریمی ایالات متحده دستگیر شده‌اند.
وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت شش‌ماه پیش به دولت ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد مبادله زندانیان را داده اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.
ظریف روز چهارشنبه گذشته طی سخنانی در مجمع آسیایی در نیویورک پیشنهاد تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا را داده بود. به‌دنبال این پیشنهاد یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: ایران می‌تواند با آزاد کردن اتباع آمریکایی، جدیت خود را در زمینه مسائل کنسولی از جمله مسائل مربوط به ایرانی‌هایی که به نقض قوانین تحریمی آمریکا محکوم شده یا تحت پیگرد قرار گرفته‌اند، نشان دهد.
به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه سی.ان.ان، این مقام وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: ما از ایران می‌خواهیم همه آمریکایی‌هایی را که بازداشت کرده یا مفقود شده‌اند، آزاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها