در سری آ ایتالیا چه می‎گذرد؟

جدال نابرابر

از آخرین باری که تیمی به غیر از یوونتوس به مقام قهرمانی سری آ ایتالیا رسید هشت سال می‎گذرد. هشت سال پیش در چنین روزهایی تیم میلان ایتالیا اسکودتو را فتح کرد و از آن زمان هیچ تیم دیگری به غیر از یوونتوس رنگ جام قهرمانی را ندیده است، اتفاقی که یکنواختی خسته کننده‎ای را به لیگ این کشور وارد کرده و باعث شده تا همه چیز از همان ابتدای فصل قابل پیش‎بینی باشد.
کد خبر: ۱۲۰۰۹۸۹
جدال نابرابر

به گزارش جام جم آنلاین ، بانوی پیر تورین (لقب یوونتوس) از سال 2012 تاکنون قهرمان سری آ ایتالیا می‏شود، قهرمانی یووه در این فصل هم قطعی است و به این ترتیب آنها برای هشتمین بار متوالی است که به این قهرمانی می‏رسند. روز گذشته آلگری سرمربی یوونتوس در مصاحبه‏ای تاکید کرد که قهرمان شدن‏های پیاپی آنها به دلیل ضعف سری آ نیست بلکه به دلیل قدرت یوونتوس است. اما این فقط یک ادعا از سوی سرمربی یوونتوس به شمار می‎رود. سال‎هاست که سری آ ایتالیا با ضعف و پسرفت مواجه شده ، شرایطی که پس از رسوایی عظیم تبانی در فوتبال این کشور و محرومیت‎های سنگین برای چند باشگاه به وجود آمد.

یوونتوس امسال کریستیانو رونالدو را هم به خدمت گرفت و قدرت مضاعفی پیدا کرد. آنها می‏برند و می‏تازند و ملاحظه هیچ تیمی را نمی‎کنند. یوونتوسی‎ها در صدر جدول حرف اول را می‏زنند و کم مانده که اختلاف امتیازی‏شان با تیم دوم جدول به عدد 20 برسد. این چنین شرایط یک طرفه بر فوتبال ایتالیا بسیار کسل کننده شده است. حالا فوتبالدوستان ایتالیایی آرزو می‏کنند فقط یک بار دیگر تیمی به غیر از یووه قهرمان شود، رویایی که فعلا محال به نظر می‏رسد. در واقع ضعف سری آ از یک سو و زوال قدرت‏های مطرحی مثل میلان و اینتر از سویی دیگر باعث شد تا یوونتوس نزدیک به هشت سال تاخت و تاز کند. در این سال‏ها هر چقدر دیگر تیم‏ها زور زدند به جایی نرسیدند. از ناپولی گرفته تا رم و از میلان گرفته تا اینتر. این تیم‎ها نهایتا می‏توانند پشت سر یوونتوس قرار بگیرند و سهمیه اروپا را کسب کنند. اکنون در سری آ ایتالیا جنگ بر سر قهرمانی نیست، بر سر تصاحب سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست، جنگی نابرابر که خسته کننده به نظر می‌رسد.

یوونتوس با 84 امتیاز در صدر قرار دارد و طبق روال هفت سال گذشته یک سهمیه قطعی سری آ ایتالیا محسوب می‎شود. اکنون مهم این است که سه سهمیه دیگر به چه تیم هایی می‎رسد. سهمیه دوم قطعی را هم باید به ناپولی بدهیم. هر چند تیم سابق مارادونا 17 امتیاز از صدرنشین عقب‎تر است اما با هفت اختلاف امتیاز نسبت به تیم دوم حاشیه امنیت قابل توجهی دارد و بسیار بعید به نظر می‎رسد خطری این تیم را بابت از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان تهدید کند. می‎ماند دو سهمیه دیگر. اکنون تیم اینترمیلان نیز بیشتر از هر تیم دیگری برای تصاحب سهمیه سوم شانس دارد، اینتری‎ها 60 امتیازی هستند و در رتبه سوم جدول به سر می‎برند و پنج امتیاز با تیم چهارم اختلاف دارند. تیم چهارم میلان است که 55 امتیاز دارد. جایگاه این تیم و سهمیه لیگ قهرمانان برای آنها به شدت از سوی رم 54 امتیازی و آتالانتای 52 امتیازی و حتی تورینیوی 50 امتیازی در معرض خطر قرار دارد. میلان تا پایان فصل بازی‎های سختی را در پیش دارد، آنها باید مقابل تیم‎هایی مثل تورینو، پارما و لاتزیو قرار بگیرند.

جدال نابرابر در فوتبال ایتالیا ادامه دارد. یوونتوس سال‎هاست در صدر است و بقیه تیم‎ها برای دومی و سومی می‎جنگند و فقط سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را می‎خواهند. جدال و رقابت در ایتالیا از این هفته به بعد بین تیم‎های سوم به پایین است، تیم‎هایی که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خواهند جنگید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها