به گزارش جام جم آنلاین از پدال، این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2019 معرفی شده توسط دستان هنرمند والتر داسیلوا خلق شده است.
مدیر طراحی اسبق گروه فولکسواگن مسئول طراحی برخی از مشهورترین خودروهای تاریخ همچون لامبورگینی Egoista، اولین نسل آئودی R8، آلفارومئو 147 و 156، فولکسواگن شیروکو، آئودی A5 و… بوده است.
تجربهی گرانبهای داسیلوا در طراحی خودروها منجر به تولید خودرویی با ظاهر بسیار مینیمالیستی شده است.
این خودرو دارای خطوط مشخص و ادامهدار در طول کانسپت ECF بوده و پانلهای بدنه نیز کاملاً در هم ادغام شدهاند.
این خودروی مفهومی در بخش پایینی سپر جلو و عقب خود و همچنین روی ستونهای C نامش را نشان میدهد.
لوگوی کمپانی و نوشته آرک فاکس نیز در جلو و عقب خودرو دیده میشوند و نقش چراغهای عقب سنتی را نیز یک نوار نورانی بسیار نازک بازی میکند.
همین طراحی ساده و مدرن در کابین نیز دیده میشود. داشبورد ظاهری مشکی و سفید داشته و فرمان U شکل با دکمههایی در هر دو طرف خود تکمیل شده است.
اهرم تعویض دنده نیز جلوی استراحت گاه دست قرار دارد. شایان ذکر است صندلیهای کناری نیز از یکدیگر جدا شدهاند.
آرک فاکس ECF فاصله بین محوری 2900 میلیمتری داشته و از قوای محرکه الکتریکی با برد بیش از 600 کیلومتر سود میبرد.
این خودرو از سیستم خودران سطح 3 برخوردار بوده و به این ترتیب راننده میتواند چشم از جاده بردارد اما هنوز هم باید آماده به دست گرفتن کنترل خودرو باشد.
ECF همچنین اولین بار از زبان طراحی آتی آرک فاکس بهره برده و پیشنمایش شاسیبلند الکتریکی این شرکت میباشد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد