علی لاریجانی، رئیس مجلس دیشب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص عملکرد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۷۰



به گزارش جام‌جم، لاریجانی که همزمان با روز مجلس از شبکه یک سیما با مردم گفت‌وگو می‌کرد در ارتباط با برخی انتقادها نسبت به عملکرد مجلس و نمایندگان گفت: نمایندگان یک چهره بیرونی دارند و یک وضع درونی. شرایط ایران، شرایط نسبتا سختی است و باید این را پذیرفت و نمایندگان بیشترین ارتباط را با مردم دارند. مقدار زیادی از وقت نمایندگان صرف رسیدگی به مشکلات مردم و حوزه انتخابیه می‌شود و علاوه بر اینها باید به مسائل ملی نیز بپردازند.
وی با بیان اینکه اختلاف نظر سیاسی در مجلس وجود دارد و این مشکلی نیست گفت: اینکه ما در مجلس برای مسائل مهم، وفاق ایجاد کنیم مساله اساسی است و مقداری زحمت دارد. گاهی در بیرون فکر می‌کنند در مجلس اینگونه است که رئیس چیزی را بگوید و بقیه عمل کنند. اما اینگونه نیست و همه در مجلس، نماینده‌اند و باید قانع شوند. ممکن است استدلال‌های نمایندگان بر اساس سبک فکری نسبت به لوایح متفاوت باشد و این چیز عجیبی نیست.
لاریجانی درباره رفتار مجلس در قبال دولت افزود: در شرایط امروز که با رفتار ناهنجار آمریکا نسبت به منافع ملت ایران روبرو هستیم عقل حکم می‌کند که همه قوا با هم کار کنند. باید مسائل خرد را کنار گذاشت و روی مسائل اصلی از جمله معیشت مردم متمرکز شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها