رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز در گفت‌و‌گو با جام‌جم تشریح کرد:

از قتل در مهمانی تا کشتن نگهبان برای سرقت

رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز با تشریح دو پرونده قتل، از دستگیری سارقان حرفه‌ای خانه و گردنبندقاپ در کرج خبر داد. سرهنگ محمد نادربیگی با اشاره به کشف راز قتل مرد نگهبان به جام‌جم گفت: صبح 24 آبان امسال ماموران پلیس آگاهی از قتل نگهبانی در یک ساختمان نیمه‌کاره در نظرآباد با خبر شدم و پس از حضور در محل متوجه شدند سارقان بعد از بستن او به صندلی روی دهانش چسب زده و همین باعث خفگی او شده بود.
کد خبر: ۱۱۹۰۴۵۰

وی ادامه داد: دزدان بعد از قتل مقداری کابل، پروژکتور و تجهیزات ساختمانی را از آن محل برده بودند، سرانجام مردی با مراجعه به ماموران اظهار کرد: افرادی برای فروش وسایل دزدی به مغازه سمساری‌ام آمدند که، آن را نخریدم و به پلیس اطلاع دهم. ماموران در ادامه مغازه را زیرنظر گرفتند که مردی برای تحویل گرفتن لوازم سرقتی وارد آنجا شد. او وقتی متوجه حضور ماموران شد قصد فرار داشت که با شلیک گلوله مجروح و دستگیر شد. متهم به نام جعفر به قتل اعتراف کرد و گفت: با همدستی دوستم به نام حسین به ساختمان‌های نیمه‌کاره و باغ‌های منطقه ویلایی نظرآباد دستبرد می‌زدیم. در جریان آخرین سرقت دست و پا و دهان نگهبان را بستیم و فکر نمی‌کردیم او خفه شود. همدستش نیز دستگیر شد و متهمان تاکنون به هفت فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
انهدام باند سرقت منزل
رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز در ادامه از انهدام باند سارقان منزل خبر داد و گفت: اعضای این باند به روش تخریب در و بالکن‌روی وارد آپارتمان‌ها در منطقه مهرشهر و عظیمیه کرج شده و لوازم باارزش و کم‌حجم مانند طلا، ارز، سکه را سرقت می‌کردند. دزدان پس از دستگیری در بازجویی‌ها به 30 فقره سرقت منزل در کرج و غرب تهران اعتراف کردند که ارزش اموال سرقتی بیش از سه میلیارد تومان است.
دزدان گردنبندقاپ
وی با اشاره به دستگیری دزدان گردنبندقاپ در سطح شهر کرج اظهار کرد: اعضای این باند پیش از این از مشتریان بانک به روش زاغ‌زنی سرقت می‌کردند. این چهار متهم با دو دستگاه موتورسیکلت تندرو در محله‌های کرج پرسه زده و اقدام به قاپیدن گردنبند می‌کردند. آنها در بعضی از سرقت‌ها اقدام به تصادف ساختگی کرده و گردنبند راننده را قاپیده و فرار می‌کردند.
دستبرد سریالی به خانه‌ها
دزد حرفه‌ای که همراه دو زن از هشتاد خانه در شهرهای مختلف سرقت می‌کرد، هنگام فرار به چالوس دستگیر شد. سرهنگ نادربیگی در تشریح پرونده این سارق گفت: متهم تخصص لازم برای باز کردن درهای ضدسرقت را دارد و با روش تخریب در از 80خانه در استان البرز پول و طلا سرقت کرده است. او برای این‌که ماموران به وی شک نکنند همراه دو زن به محل‌های سرقت می‌رفت و آنها نقش پوشش برای وی را داشتند.
بازداشت شرور سابقه‌دار
رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز در پایان از دستگیری یکی از اشرار کرج به نام مرتضی معروف به مرتضی چهارشانه خبر داد و گفت: متهم دارای سوابق کیفری متعدد و از اراذل و اوباش سطح یک است. وی در آخرین اقدام مجرمانه‌اش فردی به نام بهمن را به قتل رساند.وی با اشاره به اعترافات متهم، گفت: مرد شرور 11 فقره سابقه کیفری دارد و چند سال قبل نیز در پرونده قتلی دستگیر و روانه زندان شده بود. درگیری و آدم‌ربایی از جمله جرایم اوست که آبان‌ امسال در یک مهمانی مرتکب قتل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها