غیبت برادران عالمیان در رقابت‌های تور ایرانی بزرگسالان که به صورت پنج مرحله‌ای بود حالا وارد حاشیه‌های جدیدی شده است. این مسابقات ملاک اصلی برای انتخاب ملی پوشان بود که برادران عالمیان فقط در تور اول و دوم شرکت کردند و در سه تور بعدی غایب بودند.با این حال برادران عالمیان به صورت انتصابی در ترکیب اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان قرار گرفتند.اتفاقی که ظاهرا دلخوری‌های زیادی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۸۱

با لطف‌ا... نسبی سرمربی تیم ملی تنیس تماس گرفتیم تا او در این باره توضیحات لازم را بدهد. او در ابتدا گفت:«نوشاد طی یک سال گذشته روند صعودی خوبی در میادین مختلف داشت اما در بازی‌های آسیایی با قرار گرفتن در جایگاه سوم انفرادی، بعد از ۵۲ سال تنیس روی میز ایران را صاحب مدال آسیایی کرد. به همین دلیل این بازیکن به صورت انتصابی در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی قرار گرفت.»
از لطف‌ا... نسبی درباره نیما عالمیان پرسیدیم«به دلیل فعالیت در لیگ فرانسه نیما نمی‌توانست در مرحله پنجم تور ایرانی شرکت داشته باشد. این درحالی است که وی در حال حاضر نفر اول بازیکنان ایرانی در رنکینگ فدراسیون جهانی است. همین موضوع به‌دلیل انتصاب نیما در ترکیب تیم ملی است. از مجموع پنج مرحله مسابقات تور ایرانی، بازیکنان باید حداقل در سه مرحله شرکت می‌کردند تا بهترین نتیجه آنها ملاک عمل قرار بگیرد. پیش از برگزاری مرحله پنجم تور ایرانی و طی چهار مرحله قبلی، عملکرد حسین هدایی به گونه‌ای بود که توانست سهمیه تیم ملی را بگیرد. این بازیکن در مرحله پنجم مسابقات شرکت نداشت با این حال در مجموع این رقابت‌ها صدرنشین شد. در پایان مرحله پنجم تور ایرانی هم میعاد لطفی صدرنشین شد و در مجموع مسابقات هم جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. لطفی اینگونه سهمیه باقی مانده تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.»
او در پایان در مورد غیبت افشین نوروزی گفت: «به هر حال ملاک ما برای انتخاب ملی‌پوشان توجه به تور ایرانی و عملکرد آنها در این رقابت‌ها بود. دو نفر برتر مسابقات می‌توانستند این سهمیه را بگیرند در حالی که افشین نوروزی نتوانست به یکی از این دو سهمیه دست یابد. نوروزی بازیکنی با تجربه با قابلیت‌های قابل توجه است اما به هر حال در رقابت با دیگر بازیکنان شرکت کننده در تور ایرانی نتوانست صاحب سهمیه تیم ملی شود. از هفته آینده اردوی این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آغاز می‌شود، امیدوارم بازیکنان ایران بتوانند در بخش انفرادی و دوبل رقابت‌های قهرمانی جهان همچون بخش تیمی این مسابقات نتایج قابل قبولی بگیرند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها