احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت در نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد نسبت به واگذاری خسارت‌بار مجتمع آلومینیوم المهدی هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۴۳


به گزارش تسنیم، در نامه توکلی آمده است:‌ چند روز پیش در تاریخ 21/09/1397 سازمان خصوصی‌سازی در یک اقدام غیره‌منتظره، بدون آن که توضیحی درباره واگذاری خسارت‌بار و مساله‌دار شرکت مجتمع آلومینیوم المهدی و به اصطلاح طرح هرمزال در سال 1394 بدهد، به منظور آن‌چه وصول مطالبات خود از خریدار قبلی خواند، فراخوان داده است.
این فراخوان یک‌بار دیگر در 24/09/97 در روزنامه تکرار شده و به داوطلبان خرید فقط تا روز سه‌شنبه (27 آذرماه) فرصت داده است تا پیشنهاد خرید را بدهند. از جمله شرایط واگذاری، پرداخت حصه نقدی 340 میلیارد تومانی یا ضمانت‌نامه بانکی به سررسید 20 روز کاری از روز 27 آذر. در عین حال، همراه با پیشنهاد خود باید یک چک 1000 میلیارد تومانی هم تا روز سه‌شنبه به سازمان خصوصی‌سازی بدهد. بعید است اگر رئیس سازمان خصوصی‌سازی قصد خرید خودرویی را داشته باشد، کمتر از ده روز وقت بگذارد. آن بی‌اطلاع نگه‌داشتن علت فراخوان و این تعجیل غیرعقلانی و غیرمتعارف تنها در صورتی قابل توجیه است که یا یک مشتری ویژه پشت در آماده است و یا مشتری در کار نیست، بلکه با علم به این موضوع می‌خواهند با خریدار که مشتری ویژه سال 1394 بود قرارداد تازه‌ای ببندند تا جرائم خودشان و آن به‌اصطلاح خریدار را بپوشانند! توکلی نوشته است: نگاهی دقیق به واگذاری‌های سال‌های اخیر، بیننده را به این نتیجه می‌رساند که گویی ابتدا با نصب مدیران ناتوان و یا مساله‌دار، بنگاه را به آستانه ورشکستگی می‌کشانند، بعد از آن‌که بر سر مال زدند، آن را به ثمن بخس واگذار می‌کنند.
این سناریوی سریالی محتمل ولی قابل توجه، مصادیق تلخ دیگری مانند واگذاری شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس و شرکت ایران ایرتور هم دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها