دستگیری یکی از متهمان راز جنایت همخانه اش را فاش کرد

افشای راز سر به مهر 2 همخانه قاتل

دو قاتل که پس از فرار همخانه شده بودند، تا زمان دستگیری از راز هم بی خبر بودند. ماموران زمانی که برای دستگیری عامل جنایت در اتوبان آزادگان وارد مخفیگاه او شدند، با قاتل فراری دیگری هم روبه‌رو شدند و هر دو قاتل را دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۹۵

به گزارش جام‌جم، عصر 16آبان سال گذشته قتلی در اتوبان آزادگان به پلیس گزارش شد. بررسی‌ها نشان می‌داد مرد 32 ساله‌ای در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان، خروجی اتوبان خلیج فارس همراه پسر سه ساله‌اش و یکی از اقوام خود مقابل چشمان آن دو با شلیک گلوله به‌شدت زخمی شده و بعداز انتقال به بیمارستان فیاض بخش فوت کرده است. با گزارش این جنایت به بازپرس سجاد منافی‌آذر، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران، پرونده ای در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران تشکیل و تحقیقات پلیس جنایی برای دستگیری قاتل فراری و رازگشایی از معمای این جنایت آغاز شد.
در جریان تحقیقات ماموران پی بردند که پسردایی مقتول در روز جنایت همراه او بوده که از وی تحقیقات آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد شاهد جنایت بعد از ظهر در قهوه‌خانه‌ای بوده که پسرعمه‌اش همراه پسر سه ساله‌اش نزد وی آمدند و با هم به قهوه‌خانه‌ای در حوالی اتوبان آزادگان رفته‌اند و در آنجا فردی با مقتول تماس تلفنی گرفته و از او خواسته به اتوبان آزادگان بیاید. وقتی آنها به محل قرار رسیدند، مردی با شلیک گلوله مرتکب جنایت شد و با خودروی پژو از محل گریخت. مقتول قبل از مرگ نام یکی از اقوام همسرش را به عنوان قاتل اعلام کرده بود.
در این مرحله ماموران به تحقیق از همسر مقتول پرداختند که وی به افسر تحقیق گفت:همسرم برای خرید خانه از یکی از اقوام دور من پول گرفت، اما نتوانست پول را در زمان سررسید بازگرداند. مرد طلبکار مدام شوهرم را تهدید می‌کرد، آن روز هم 20 دقیقه قبل از این‌که جان شوهرم را بگیرد با من تماس گرفت و خواست که با او حرف بزنم تا بدهی‌اش را بپردازد.
جست‌وجوها برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت اما او مدام با تغییر قیافه و هویت خود شهر به شهر سفر می‌کرد و ردی از او در دست نبود. با گذشت بیش از 14 ماه از این جنایت سرانجام ماموران متوجه شدند که او به شهر کرج رفته و در خانه ویلایی پنهان شده است. ماموران برای دستگیری‌اش به آنجا رفتند و معلوم شد او آنجا را نیز ترک کرده است. تجسس‌های پلیسی برای یافتن متهم به قتل فراری ادامه داشت تا این‌که ماموران به سرنخ‌‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد چند ماه است که این مرد خانه‌ای را در یکی از محله‌های گرمسار اجاره کرده و با کار در ساختمان‌های نیمه‌کاره هزینه زندگی‌اش را تامین می‌کند. بنابراین ماموران با هماهنگی قضایی شامگاه جمعه 14 دی امسال به آخرین مخفیگاه قاتل آشنا در یکی از محله‌های گرمسار رفتند که معلوم شد او با چند نفر همخانه است. ماموران با هماهنگی قضایی وارد خانه مورد نظر شدند و با شناسایی قاتل فراری او بازداشت شد. متهم در بازجویی اولیه به قتل یکی از اقوام مادری‌اش اعتراف کرد. در همین موقع ماموران متوجه مرد جوان دیگری شدند که با او همخانه بود. این مرد زمانی که ماموران به دستان همخانه‌اش دستبند زدند یکباره آشفته شد و به‌شدت ترسید. همین باعث شک ماموران شد. ماموران احتمال دادند این مرد نیز متهم تحت تعقیب پلیس باشد. بنابراین او را به‌عنوان مظنون بازداشت کردند. در ادامه مشخص شد او به اتهام قتلی در تهران تحت تعقیب است.
بررسی‌‌ها نشان می‌داد همخانه قاتل بازداشتی، در قتل پسر عموی 20 ساله‌اش نقش داشته است. در این مرحله مشخص شد او ساعت17 ششم اسفند سال گذشته در مقابل یک قهوه‌خانه در بلوار ابراهیم‌آباد حوالی یافت‌آباد تهران پسرعمویش را با ضربه‌های چاقو کشته و از آن زمان فراری بوده است. مرد جوان در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت داشته و زمانی که پسرعمویش را کشته برسر هزینه کار با تراکتور در مزرعه‌ای با او اختلاف پیدا کرده بود.
متهم به قتل پسرعمو به افسر تحقیق گفت: در این مدت مخفیانه زندگی کرده و مدام چهره‌ام را عوض می‌کردم تا لو نروم. زمانی که متوجه شدم این مرد دنبال همخانه است تا هزینه اجاره خانه‌اش را با او تقسیم کند، سراغش رفتم. در این مدت هیچ‌کدام نمی‌دانستیم که طرف مقابل قاتل فراری است.
با اعتراف دو متهم به قتل، آنها برای ادامه تحقیقات از شهرستان گرمسار به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند تا تحقیقات تکمیلی از آنها انجام گیرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها