خرید و فروش عمده نوعی از تجارت است که در آن انواع مختلف کالاها در تعداد زیاد، به طور مستقیم از تولیدکنندگان یا حتی توزیع کنندگان خریداری شده و پس از انبار و نگهداری، با یک حاشیه سود مناسب و البته گاها ناعادلانه به شرکت‌های دیگر فروخته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۲۰
مزایای فوق‌العاده عمده‌فروشی آنلاین در مقابل روش سنتی

به طور کلی عمده فروشی عبارت است از فروش حجم بسیار زیاد از هر نوع کالا به هر کسی غیر از مصرف کننده نهایی آن کالا!


انواع عمده فروشی

اگر چه روش های بسیار زیادی برای طبقه بندی عمده فروشان وجود دارد، اما معمولا منظور از عمده فروش یکی از موارد زیر می‌باشد.

عمده فروشی بازرگان

این عمده فروشان خودشان تولیده کننده و تامین کننده هستند. به بیان صحیح‌تر این تامین کنندگان عمده فروشی منحصربه‌فرد خود را داشته و محصولات خود را از طریق نمایندگان فروش و خرده‌فروشان یا حتی دیگر عمده‌فروشان، به فروش می‌رسانند.

عمده فروشان عمومی

با این نوع عمده فروش، اکثر افراد آشنایی دارند. این نوع عمده فروشان، همان‌هایی هستند که ما در ذهن خود به عنوان عمده فروش می‌شناسیم. عمده فروشان عمومی معمولا محصولات را در تعداد بسیار بالا از تامین‌کنندگان مختلف و با تنوع محصولات خریداری کرده و آن‌ها را به توزیع کنندگان ، خرده فروشان و نمایندگی‌ها می‌فروشند.

عمده فروشان تخصصی

روال کاری عمده فروشان تخصصی دقیقا نظیر عمده فروش عمومی است. با این تفاوت که تنها به فروش محصولات در یک صنعت یا دسته‌بندی خاص و محدود می‌پردازند.

عمده فروشان محصولات خاص

این نوع عمده فروشان، عمدتا بر روی یک محصول خاص مانند کفش یا ... تمرکز دارند. آن‌ها ممکن است محصول خاص را در چند مارک یا برند عرضه کنند. تولیدکنندگان با استفاده از این نوع عمده فروشی، یک یا چند محصول خود را به فروش می‌رسانند.

عمده فروشان اینترنتی

در عصر حاضر به طور تقریبی هر فرد می‌تواند برای محصولات مد نظر خود، بهترین قیمت را توسط واسطه‌های در دسترس پیدا کند. منابع آنلاین (به طور خاص موتورهای جستجو) اجازه می‌دهند که مصرف کنندگان بین تامین کنندگان مختلف و دایرکتوری‌های مختلف مقایسه و کنتراست داشته باشند، در نتیجه تعادلی بین خدمات و قابلیت استطاعت ایجاد می‌کنند. قبلا این امکان و این نوع اطلاعات تنها در اختیار صاحبین کسب و کار بودند اما با گسترش اینترنت این نو امکان از طریق وبسایت‌های b2b مختلف قابل دسترس می‌باشد.

عمده فروشان در عمده فروشی اینترنتی محصولات خود را با نرخ تخفیفی به فروش می‌رسانند و این به دلیل کاهش هزینه‌های سربار خود مانند اجاره و ساختمان‌های فیزیکی می‌باشد. بنابراین این نوع عمده فروشان، می‌توانند درصد کمی به قیمت خریداری شده خود اضافه کنند. این در حالی است که حاشیه سودشان نیز محفوظ است.

مزایای عمده فروشی آنلاین



خرید عمده یکی از پر دردسرترین کارها برای خرده فروشان و مغازه داران است. به ویژه اگر در شهرهای بزرگ که معمولا بیشتر مراکز و پخش فروش عمده در آنجا قرار دارد ساکن نباشند. یکی از بهترین استفاده‌های فروشگاهای‌ آنلاین برای خرید عمده می‌باشد. زیرا از طریق سایت b2b به راحتی می‌توانید کالای درخواستی خود را انتخاب، مقایسه و با بهترین قیمت خریداری کنید و حتی در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. ۴ مورد از بهترین مزایای عمده فروشی آنلاین در مقایسه با شیوه قدیمی آن به شرح زیر می‌باشد.

۱- دسترسی به مخاطبان بیشتر در سراسر کشور

تولیدکنندگان و تامین کنندگان محصولات و خدمات، معمولا در داخل و اطراف همان منطقه جغرافیایی مشغول خرید و فروش هستند. آن‌ها اغلب برای رساندن خدماتشان به سراسر کشور، گاها دچار مشکل می‌شوند. این مشکل به طور قطع با خرید و فروش عمده آنلاین، حل خواهد شد.

۲- امنیت پرداخت بالا در هر معامله

یکی دیگر از معضلات تامین کنندگان محصولات، پس گرفتن پرداخت‌ها در فرآیند توزیع می‌باشد. همه تامین کنندگان به پرداخت چکی با دید منفی می‌نگرند. دلیل این دید منفی پرداخت‌های با تاخیر و بدقولی‌ها می‌باشد. در مقابل پرداخت چکی، کسب و کار اینترنتی و پرداخت آنلاین بسیار ایمن و سریع است و تامین کنندگان از این روش، بسیار استقبال می‌کنند و حتی حاضر به ارائه تخفیفات نیز می‌شوند.

۳- توسعه‌ کسب و کار به یک شیوه مناسب

هر فروشنده و کسب‌وکاری دوست دارد بیزینس خود را گسترش دهد. اما همین مسئله به هزینه‌های زیادی اعم از تشکیل تیم فروش، ساختمان مجهز و ... نیازمند است. به هرحال با یک عمده فروشی آنلاین، فروشنده برای فروش عمده آنلاین متحمل مخارج زیادی نخواهد شد و بطور معجزه‌آسایی بسیاری از هزینه‌ها حذف می‌گردد.

۴- عدم نیاز به دانش فنی از سوی تولید کننده

ساخت یک وب سایت یا اپلیکیشن برای کسب وکار آنلاین نیاز به کارشناس فنی و صرف هزینه زیاد دارد. علاوه بر این، مدیریت تکنولوژی بستگی به شایستگی و خبره بودن افراد نیز دارد. اپلیکیشن‌های عمده فروشی اینترنتی و آنلاین، تیم‌های تخصصی و فنی خود را دارند که مسئولیت ساخت و به روزرسانی مداوم برنامه با آنها می‌باشد و مدیر فروش و همچنین مدیر کسب‌وکار می‌تواند تمام تمرکز خود را به گسترش بیزنس و افزایش فروش معطوف سازد.

ویترین نت یک پلتفرم و وبسایت B2B ایرانی

ویترین نت یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های B2B ایرانی است. شما چه تامین کننده باشید یا توزیع کننده نیازمند ارائه و یا دریافت خدمات، از طریق یک پلتفرم بنگاه به بنگاه خواهید بود. شما می‌توانید با استفاده از ویترین نت هم سود فردی را در حالتی بهینه قرار دهید و هم چرخ اقتصادی این ممکلت را اندکی به جلو پیش ببرید.

ویترین نت دارای دسته‌بندی گسترده‌ای در حوزه ماشین آلات صنعتی اعم از صنایع غذایی، نساجی، راه و ساختمان، صنایع چوب، کاغذ و سلولز، صنایع چسب مانند چسب 123 ، خودرو، بسته بندی مواد غذایی و … می‌باشد که با مراجعه به وب سایت ویترین نت به آدرس vitrinnet.com از امکانات این پلتفرم ایرانی استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها