در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آمارهای اعلام شده خودروها سهم بالایی در ایجاد آلودگیهای هوا دارند که برای رفع این معضل یکی از شرکتهای فناور در سالهای اخیر با طراحی و ساخت کاتالیستهای خودرویی با افزودن نانو مواد به محصولات خود راهکارهایی را برای کاهش آلایندههای خودرو ارائه کردند.
تولید کاتالیستهای سمند بنزینی یورو 4، سمند دوگانهسوز یورو 4، TU3 206 یورو 4، TU5 206 یورو 4، رانا یورو 4، پژو 405 دوگانه سوز و بنزینی یورو 4، پژو پارس بنزینی و دوگانه سوز یورو 4، پراید دوگانه سوز و بنزینی یورو 4، تیبا یورو 4، نیسان وانت یورو 2 و 4 از جمله محصولات این شرکت است.
بهرهمندی از متخصصان بینالمللی در زمینه کاتالیست، بهرهمندی از تیم تحقیق و توسعه داخلی که راهکارهای کاربردی را در اختیار این شرکت قرار میدهند، استفاده از تجهیزات و ماشینآلات تولید پیشرفته و پاسخگویی سریع و ارائه نمونه برای مشتریان در مدت ۵ روز کاری از جمله مزایای فعالیتهای این شرکت محسوب میشود.
محققان این شرکت برای تولید کاتالیستهای مورد نظر از دو روش «پوششدهی لایهای» (Layer Coating) و پوششدهی «منطقهای» (Zone Coating) استفاده میکنند و بسته به نیاز خودرو از هر یک از این روشها برای تولید کاتالیست استفاده میشود. استفاده از این کاتالیستها در کاهش آلودگیهای ناشی از خودروها و بهبود هوا نقش مثبتی بر محیط زیست دارد. تعویض به موقع کاتالیستهای خودرو و استفاده از کاتالیستهای با فناوری بهروز شده میتواند به کاهش انتشار گازهای آلاینده کمک کند.
کاتالیستهای نانویی این شرکت برای خودروهای بنزینسوز و یا گازسوز متفاوت است و مطابق شرایط هر خودرو فرمولاسیونی منطبق با شرایط استاندارد برای تولید کاتالیست نانویی در نظر گرفته میشود.
مهندس نازنین شاهوردی، مدیر بازرگانی این شرکت با بیان اینکه از ۴ سال قبل، با تولید کاتالیستهای حاوی نانومواد وارد حوزه فناوری نانو شدیم، گفت: فناوری که قبلا در محصولات استفاده میشد، بسیار قدیمی بود؛ ضمن آنکه قیمت بالا و عملکرد پایینی داشت. از این رو با پیادهسازی برنامه تحقیق و توسعه، موفق به ارائه کاتالیستهایی شدیم که علاوه بر ارزان بودن، کارایی بالایی دارند و کسب استانداردهای زیستمحیطی را در خودروهای تولید داخل امکانپذیر میکنند.
وی دلیل کاهش هزینههای تولید این کاتالیست را استفاده از نانو فناوری و کاهش میزان استفاده از فلزات گرانبها در کاتالیستها دانست و ادامه داد: با نانویی شدن این محصولات، عملکرد کاتالیستها به گونهای افزایش یافت که امکان دریافت استاندارد یورو ۵ و یورو ۶ را برای ما فراهم کرد.
شاهوردی با بیان اینکه مگاموتور سایپا بیشترین سهم را در خرید این محصولات دارد، اضافه کرد: ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار کاتالیست نانویی برای تیبا و ۲۰۰ هزار کاتالیست نانویی برای پراید را داریم، علاوه بر آن ما سالانه ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار کاتالیست نیز برای محصولات ایران خودرو نظیر پژو (۴۰۵، پارس، ۲۰۶)، رانا، سمند و همچنین برای نیسان وانت را داریم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد