مدیر شیرخوارگاه احسان تبریز، آخرین وضعیت کودک پیدا شده در این شهر را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۳۳
پیدا شدن کودک ۸ ماهه در ساختمانی مخروبه / جستجو برای یافتن خانواده ادامه دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،زهرا باقری مدیر شیرخوارگاه احسان تبریز گفت: شب گذشته پسری ۸ ماهه در محله باسمنج تبریز در کنار خیابان رها شده بود که توسط یک شهروند تبریزی و با کمک کلانتری این کودک به بهزیستی انتقال داده شد.

وی با تشریح آخرین وضعیت کودک پیدا شده در این شهر اظهار داشت: متاسفانه والدین این کودک او را در محله باسمنج تبریز در سرما بدون هیچ پوشش گرمایشی از قبیل: پتو و لباس گرم رها کرده و به سبب سقوط از پله‌ها صورت او کبود و خراش برداشته بود.

مدیر شیرخوارگاه احسان تبریز افزود: خوشبختانه شهروندان نوع‌دوست تبریزی از طریق کلانتری این کودک را به بهزیستی منتقل کردند.

باقری با اعلام اینکه حال این کودک مساعد است، یادآور شد: ابتدا این کودک به دلیل گرسنگی و قرار گرفتن در سرما بی‌قراری می‌کرد، ولی بلافاصله پس از تحویل تحت آزمایش و مراقبت‌های ویژه قرار گرفت و خوشبختانه مورد خاصی با توجه به زخمی شدن بدن یا صورتش مشاهده نشد.

مدیر شیرخوارگاه احسان از انتشار تصاویر کودکان بزه دیده انتقاد کرد و گفت: انتشار تصاویر این کودکان آسیب‌زا بوده و باید رسانه‌ها از انتشار آن خودداری کنند.

درصورت پیدا نشدن خانواده مقرر قانون عمل می‌شود

ارشدزاده مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه در کنار این کودک نامه‌ای وجود نداشت، تاکید کرده بود: چنانچه از خانواده این کودک خبری نشد، برابر مقررات به خانواده‌ای ایده‌آل واگذار می‌شود.

اضافه می‌شود، طبق ماده ۱۹ لایحه حمایت از کودکان هرکس با افشای هویت یا ارائه اطلاعات یا اسارت طفل و نوجوان بزه دیده یا در وضعیت مخاطره‌آمیز بودن وی یا تشریح جزئیات جرائم ارتکابی از طریق رسانه‌های گروهی و یا توزیع، تکثیر، انتشار و نمایش فیلم یا عکس و مانند آن که موجب تجری دیگران شود همچنین اشاعه جرم یا آموزش شیوه ارتکاب آن موجب بروز هرگونه ضرر یا آسیب به طفل و نوجوان یا خانواده وی شود، به مجازات درجه هشت محکوم می‌شود.

تبصره: هرگاه توزیع، انتشار و نمایش فیلم یا عکس و مانند آن به صورت محدود و به منظور استفاده علمی یا در جهت مصالح کودک یا کمک به او باشد همچنین سایر موارد با تشخیص قاضی از شمول این ماده مستثنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها