به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازفارس، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه چهارمین همایش ملی ایمنی ترافیک در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه اخیر تصادف مسئولان، اظهار داشت: در حادثه فوق بعد از بررسیهای کارشناسی راننده خودرو لنکروز، راننده تریلی و جاده هر سه مقصر شناخته شده و سهم و تقصیر برایشان در نظر گرفته شد.
رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به پرسش دوباره خبرنگاران درخصوص اینکه آیا سرنشینان خودرو لنکروز کمربند ا یمنی بسته بودند، تصریح کرد: این موضوع هنوز احصاء نشده و در حال بررسی آن هستیم.
وی اعلام کرد: این حادثه رانندگی در یکی از نقاط حادثهخیز استان گلستان به وقوع پیوسته است؛ صد نقطه حادثهخیز در استان گلستان داریم که 80 نقطه در جادههای برون شهری و مابقی در راههای داخلی است.
این مقام ارشد راهور ناجا به وجود 5400 نقطه حادثهخیز در کشور اشاره و اعلام کرد: 2300 نقطه حادثهخیز در برون شهر و 2000 نقطه در درون شهر است؛ مسئولان راهداری و وزارت راه، عدم تخصیص اعتبار را علت اصلی عدم رفع نقاط حادثهخیز عنوان کردهاند.
وی با بیان این مطلب که 90 درصد سرنشینان خودروها کمربند ایمنی میبندند، گفت: بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها در جادهها نیز الزامی است.
سردار مهری به آمار تصادفات از سال 84 تا پایان 96 پرداخت و گفت: میزان جانباختگان حوادث رانندگی از 27 هزار و 700 نفر به 16 هزار و 200 نفر کاهش پیدا کرده است.
این مقام ارشد راهور ناجا درخصوص چگونگی رانندگی رانندگان مسئولان گفت: در اجرای قوانین و مقررات هیچ فرقی بین افراد نیست و با بهرهگیری از فناوریهای نوین تجهیزات هر خودرویی مرتکب تخلف شود آن تخلف ثبت و اعمال قانون شده و در سابقه گواهینامه فرد درج خواهد شد.
رئیس پلیس راهور ناجا نقش فرهنگسازی و اطلاعرسانی را یک اقدام مناسب در کاهش حوادث عنوان کرد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد