مرد‌شیشه‌ای برای این‌که بتواند مهریه 514 سکه‌ای همسرش را بپردازد، دست به سرقت از خانه عروس و داماد جوان آشنا زد‌. او با همدستی زن معتادی به خانه آنها دستبرد زد و طلا و سکه‌های 300 میلیون تومانی را که هدیه ازدواج این زوج بود، دزدید .
کد خبر: ۱۱۷۴۳۷۴

به گزارش جامجم، روزهای پایانی مرداد امسال تازه دامادی با حضور در دادسرای ناحیه 34 تهران شکایتی مطرح کرد مبنی براینکه طلا و سکههای جشن عقدکنان و عروسی‌‌اش که 300 میلیون تومان بوده، سرقت شده است.

پروندهای تشکیل و تحقیقات پلیس آغاز شد. شاکی به افسر تحقیق گفت: ما چند هفته است که ازدواج کردیم و طلاها و سکههای کادوی عقد و ازدواجمان را که 300 میلیون تومان بود در گاوصندوق دیواری خانهمان گذاشتیم. دیشب شام دعوت یکی از اقوام بودیم. نیمه شب که برگشتیم متوجه سرقت طلاها و سکهها از گاوصندوقمان شدیم.

ماموران برای بررسی ماجرا به خانه این زوج رفتندکه در بررسی از آنجا معلوم شد در آپارتمان تخریب شده و بعد از به هم ریختن وسایل خانه در گاوصندوق دیواری نیز تخریب و اموال آن سرقت شده است.

ساختمان محل سرقت دوربینی نداشت، اما متوجه شدند ساختمان روبهرویی دارای دوربین است که با هماهنگی قضایی فیلم آنجا را بازبینی کردند و معلوم شد یک زن و مرد که کلاه بر سرشان بوده و ماسک بهداشتی به صورت داشتند یک ساعت قبل از خروج نوعروس و شوهرش در آنجا پرسه زده و بعد از رفتن آنها از در پارکینگ که بازمانده بود، وارد شدند و کولهپشتیای همراه داشتند و دوساعت بعد بیرون آمده و فرار کردند. زمانی که تصویر این دو سارق به زوج مالباخته نشان داده شد، آنها مرد سارق را از روی هیکل لاغر اندام و نحوه راه رفتنش شناختند و گفتند او شوهرمعتاد یکی از اقوامشان است. حتی او در جشن ازدواج و عقدشان بوده و مدام درباره میزان هدایای ازدواجشان پرسوجو میکرده است. با مشکوک شدن به این فرد ماموران به خانه او رفتند و معلوم شد این مرد چند روز است به خانه نرفته و همسرش نیز قهر کرده و به خانه پدریاش رفته است. از همسر تنها مظنون پرونده تحقیق شد که وی به افسر تحقیق گفت: شوهرم مدتی است که معتاد به شیشه شده و همین باعث بروز مشکلاتی برایمان شده بود. چند بار او را در کمپ بستری کردم، اما او بعداز خروج از آنجا دوباره اعتیادش را از سر گرفت. شوهرم همیشه مرا کتک میزد. من هم برای اینکه او را مجبور کنم اعتیادش را ترک کند به دادگاه خانواده رفتم و مهریه 514 سکهای خود را به اجرا گذاشتم. باورم نمیشود دست به سرقت از خانه زوج فامیلمان زده باشد.

تحقیقات برای دستگیری مرد معتاد ادامه داشت تا اینکه با گذشت بیش از سه ماه از ماجرای سرقت، شامگاه چهارشنبه 9آبان امسال ماموران آخرین مخفیگاه متهم فراری را در خانه یکی از دوستانش در جنوب تهران شناسایی کردند و با ورود به آنجا متهم بازداشت شد.

شهروز متهم 40 ساله روز بعد برای ادامه تحقیقات به نزد بازپرس کشیک دادسرای سرقت تهران منتقل شد و با اعتراف به این سرقت با همدستی یک زن معتاد گفت: من در یک شرکت کار میکردم و حقوقم زیاد نبود. از سوی دیگر مدتی بود که شیشه مصرف میکردم و همین باعث شده بود بیشتر پولم را صرف اعتیادم کنم. همسرم که متوجه شد چند بار مرا در کمپ بستری کرد، اما بیفایده بود و دوباره شروع میکردم. بداخلاق شده و مدام زنم را کتک میزدم. درگیری و اختلافمان زیاد شده بود تا اینکه او قهر کرد و نزد خانوادهاش رفت و بعد از چند روز از دادگاه خانواده برایم احضاریه آمد و متوجه شدم همسرم مهریهاش را اجرا گذاشته است. مانده بودم چطور بخشی از این مهریه را تامین کنم. وسوسه سرقت به ذهنم آمد تا اینکه یادم افتاد زوج جوانی از فامیل که برای جشن عروسی آنها رفته بودیم، هدایای ازدواجشان سکه و طلای زیادی شده بود.

متهم به سرقت ادامه داد: وسوسه شدم از آنجا سرقت کنم. دنبال یک همدست بودم تا اینکه به طور اتفاقی در یک گروه از افراد خلافکار که با هم تلگرامی در ارتباط بودند با زن جوانی که معتاد به شیشه بود آشنا شدم. چند بار او را دیدم و ماجرای سرقت را برایش تعریف کردم که با من برای سرقت همراه شد. من چند بار نقشه سرقت از آن خانه را مرور کرده و مدام آن نقشه را در خواب میدیدم. شب سرقت آن زن آمد و هردو کلاه به سر گذاشتیم و ماسک بهداشتی زدیم و در اطراف خانه زوج جوان پرسه زدیم. زمانی که متوجه شدیم آنجا را ترک کردند با وسایلی که برای سرقت آوردیم، ابتدا در را تخریب کرده و بعد سراغ گاوصندوق دیواری رفتیم و با دزدیدن طلاها و سکهها فرار کردیم.

متهم ادامه داد: بخشی از طلاها و سکهها را به آن زن معتاد دادم و بقیه در اختیار خودم بود. بخشی را فروختم و خرج اعتیاد و جای خوابم کردم و بخشی را هم در خانه دوستم پنهان کردم تا بتوانم سرفرصت آن را بابت مهریه زنم بپردازم که نشد و بعد از فرار چند ماهه دستگیر شدم. تحقیقات از متهم برای کشف اموال سرقتی و دستگیری زنی که همدستش در این سرقت بود، ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها