به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط‌زیست بگویند. ستون به احترام زمین آماده دریافت تلاش‌ها و فعالیت‌های زیست‌محیطی شما هموطنان سبزاندیشمان است که سعی می‌کنید با عشق و نیروی جوانی به یاری محیط‌زیست کشورمان (که روزگار بدحالی را سپری می‌کند)، بشتابید. دوستداران و فعالان محیط‌زیست در اولین هفته دومین ماه پاییزی هم مثل هفته‌های گذشته به یاری طبیعت بدحال کشورمان شتافتند و گزارش این قرار‌سبز و تلاش محیط‌زیستی‌شان را به اطلاع رسانه حامی خود؛ جام‌جم رساندند.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۵۴
به احترام زمین

فعالیت سبز خوزستانیها از بوستان تا ورزشگاه

خوزستانیها این هفته هم پرکار بودند در محیطزیست. بچههای انجمن رفتگران طبیعت بهبهان این استان، قوطیهایی را برای جمعآوری تهسیگار در بوستان پردیس نصب کردند. اعضای انجمنهای دیدبان دوستداران محیطزیست و دوستداران آوای طبیعت مسجدسلیمان هم به پاکسازی سکوهای ورزشگاه پس از پایان دیدار فوتبال نفت-پدیده پرداختند.

این فارسیهای عاشق طبیعت

در استان فارس هم انجمنهای محیطزیستی، آخر هفته پرکاری داشتند. بهطور مثال پاکسازی سرچشمه و محیط اطراف تالاب هیرم در شهرستان لار، جمعه گذشته توسط انجمن سبزاندیشان خور و با مشارکت مردم و همکاری اداره محیطزیست لارستان، صورت گرفت. بچههای این انجمن در برنامه مشترک کوهنوردی و بذرکاری، بذرهای سِدر، بادام کوهی، اکاسیا و کهور در دره بندگِلی (تنگ حلزونی) کاشتند. بچههای سبز مرودشت هم روز کوهنورد را با حضور گروههای فعال محیطزیستی و کوهنورد گرامی داشتند.

پاکسازی رود دورود؛ همه با هم

بچههای گروه همیاران طبیعت سبز دورود در لرستان، آستین همت بالا زده و با همراه کردن شهردار و نیروهای شهرداری این شهر و خانوادههایشان، مسیر رودخانه شهر را تمیز و پاک از زباله کردند. یک همایش عمومی دوچرخهسواری هم با شعار «با دوچرخهسواری زندگی خود را سرسبز کنیم»، در شهرستان پلدختر لرستان برگزار شد.

پاکسازی رودخانه و دره در بادرود اصفهان

بیش از 50 نفر از اعضای گروه قرار سبز دوستان کوهنورد صبا بادرود در استان اصفهان هم طی دومین برنامه خود، مسیر 12 کیلومتری رودخانه فصلی و دره گوران را پاکسازی کردند.

توزیع کیسههای پارچهای در همایش مد و لباس

در شیروان خراسانشمالی، یک همایش طراحی مد و لباس برگزار شد، اما نکته مهمی که به صفحه ما مربوط میشود این است که فعالان محیطزیست این شهرستان در همایش برای تحقق شعار «نه به کیسههای پلاستیکی»، کیسههای پارچهای بین شرکتکنندگان توزیع کردند.

آشنا کردن کودکان کرمانی با خرس سیاه آسیایی

موسسه آموزشی هفتواد کویر کرمان به همراهی اداره محیطزیست این استان و موسسه یاوران ندای زمین، یک کارگاه جالب برگزار کردند؛ کارگاه جلب مشارکت جامعه محلی برای حفاظت از خرس سیاه آسیایی در حال انقراض. این کارگاه همراه کارگاه آموزشی ویژه کودکان در روستای راسک شهرستان قلعهگنج زیستگاه خرسسیاه آسیایی برگزار و با استقبال جوامع محلی مواجه شد.

مدرسهای با بوی ناب طبیعت در ارومیه

ناجیان نبض زمین آذربایجانغربی هم با در بطریهای جمعآوری شده در مدرسه بوعلی ارومیه، برای نیازمندان ویلچری خریدند. هدف از این فعالیت آموزش کودکان به تفکیک زباله و نشان دادن ارزشمندی پسماند بهعنوان طلای سیاه است.

همایش سبز «تقابل یا تعامل» در تهران

متاسفانه این روزها برگزاری تورهای گردشگری غیرمسؤولانه باعث تخریب طبیعت و بدبینی کارشناسان و دوستداران طبیعت شده، اما در این میان مردمانی هم هستند که از طریق گفتمان، به اتخاذ راهحل میاندیشند. این گفتمان شنبه همین هفته، با برگزاری نشست بررسی چالشهای محیطزیستی همایش شهداد در بیابان لوت با حضور موافقان و مخالفان صورت گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها