هشتم آبان سالگرد درگذشت شاعر و نویسنده محبوب ایران قیصر امین پور است. به همین مناسبت، برنامه کتاب شب رادیوتهران روزهای هفتم و هشتم آبان را اختصاص به بازخوانی دو اثر عاشورایی از این شاعر و نویسنده ارزشی کشورمان داده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۰۴
داستان عاشورایی از قیصر امین پور در «کتاب شب»

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، محمدباقر رضایی سردبیر و نویسنده این برنامه گفت: روز هفتم آبان همزمان با شب اربعین سالار شهیدان، یک داستان کوتاه از قیصر امین پور با عنوان « شبیه، شبیه، شبیه» در این برنامه بازخوانی خواهد شد.

همچنین روز هشتم آبان هم (همزمان با سالگرد درگذشت قیصر) یک اثر توصیفی از او با عنوان «زنی که پیامبر بود» در برنامه روایت می شود. راوی هر دو اثر زن است و خوانش آنها با صدای ساحل کریمی ضبط شده و در کنداکتور پخش قرار گرفته است.

سردبیر برنامه افزود: اثر توصیفی «زنی که پیامبر بود» به ویژگی های پیام آوری حضرت زینب(س) با نگاهی نو و منطبق با وقایع روز جامعه می پردازد اما داستان کوتاه «شبیه، شبیه، شبیه» نوشته ای از دوران جوانی قیصر است و تمرینی برای استعداد داستان نویسی او که الحق بسیار زیبا از کار در آمده است. در این داستان کوتاه، زنی در حال تماشای یک تعزیه است و دیده هایش را در انطباق با وقایع کربلا برای ما روایت می کند.

‪‎‪محمدباقر رضایی درباره داستان های دیگر این برنامه در هفته مورد نظر، افزود: چهار داستان دیگری که از نویسندگان معاصر در این مناسبت خوانده خواهد شد، دو داستان از سید مهدی شجاعی، یک داستان از مریم جمشیدی و یک داستان از راضیه تجار است‬‬ .


دو داستان سیدمهدی شجاعی به خاطر محتوایی که متضمن ور‌ود به عرصه های مقاومتی است، با عنوان های «راز دو آینه» و «امضا» انتخاب شده اند و داستان مریم جمشیدی با عنوان «تبخیر روح» به خاطر لطافتی که در رهیافت همسر یک رزمنده به روح مفاهیم رزم ایجاد کرده، برگزیده شده و داستان راضیه تجار به خاطر روایت جذاب از مشارکت و باور زنان در عرصه های مقاومت، انتخاب شده است.

تنظیم رادیویی این آثار بر اساس زمان و مقتضیات برنامه توسط باقر رجبعلی انجام گرفته است. تهیه کننده برنامه کتاب شب رضا قربانی، صدابردار آن محسن فراهانی و مدیریت آن به عهده گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها