مدیر عملیات مرکز پزشکی حج و زیارت مستقر در نجف توصیه های بهداشتی برای سلامتی زائران پیاده روی ابعین حسینی مطرح کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۷۷
توصیه های بهداشتی به زائران پیاده روی اربعین

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر طاهر درودی مدیر عملیات مرکز پزشکی حج و زیارت مستقر در نجف در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: توصیه ما به زائران پیاده روی اربعین این است که از آب آشامیدن بهداشتی و آب بطری استفاده کنند، تا جایی که ممکن است از غذای نذری گرم استفاده کنند و چون غذای نذری در طول مسیر زیاد است، از جمع کردن غذای نذری خود داری کرده و غذای تازه و گرم استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به دستور اسلام قبل بعد از غذا دست خود را با آب و صابون بشویند، بعد از دستشویی حتما دست خود را با آب و صابون بشویند، زائران مایع صابون همراه داشته باشند.

مدیر عملیات مرکز پزشکی حج و زیارت مستقر در نجف همچنین توصیه کرد: با توجه به بارندگی و سرد شدن هوا هنگام غروب، زائران امام حسین توجه کنند برای جلوگیری از سرماخوردگی، قبل از غروب در نزدیکترین موکب جایی برای استراحت و خواب پیدا کنند. در صورت امکان به صورت روزانه استحمام کنند و هر روز لباس زیر خود را بشویند تا دچار بیماری پوستی یا گرما زدگی نشوند.

درودی در مورد تاول پا در پیاده روی نیز گفت: اگر پا تاول زد، خود تاول یک نوع پانسمان طبیعی است، از ترکاندن آن خودداری شود، اگر تاول زیاد بود به همکاران هلال احمر مراجعه کنند تا درمان شود، خودسرانه اقدام نکنند.

دکتر درودی در مورد بیماران دیابتی نیز گفت: این افراد کفش جلوبسته بپوشند و بعد از هر یک و نیم ساعت پیاده روی، حتما استراحت کنند و سپس پای خود را شست و شو کرده و خشک نمایند، اگر زخم پای دیابتی هست، حتما به پزشک مراجعه کنند.

رئیس مدیر عملیات مرکز پزشکی حج و زیارت مستقر در نجف گفت: بیماران قلبی در صورتی که توسط پزشک اجازه یافتند، اقدام به پیاده روی کنند و پس از یک ونیم ساعت استراحت کنند، اگر احساس غیر طبیعی در قفسه سینه و درد احساس کردند/ف حتما به پزشک مراجعه نمایند.

درودی این را هم گفت: 8 دستگاه امبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در نجف اشرف موجود است ، اما به دلیل ترافیک انسانی و بسته بودن خیابان 3 تا 4 ساعت طول می کشد تا مریض منتقل شود به ویژه اگر آمبولانس از سیطره عبور کند، در بازگشت باید برگه ماموریت داشته باشد وگرنه به مشکل بر می خورد، البته آمبولانسهای عراق این مشکل را ندارند.

وی گفت: در کربلا دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 درستگاه آمبولانس برای جا به جایی بیماران در نظر گرفته ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها