به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آی اسپورت، اگرچه بحث درباره اینکه کدامیک از این دو بهترینهای تاریخ فوتبال هستند، شاید تا همیشه ادامه داشته باشد اما از جهت شبکههای اجتماعی تفاوت زیادی به چشم میخورد و مسی حضور بسیار کمرنگتری در شبکههای اجتماعی دارد. آن طور که کمپانی معتبر و بزرگ KPMG آمار داده، مجموع دنبالکنندگان رونالدو در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر ۳۴۰ میلیون نفر هستند در حالی که نفرات بعد در میان فوتبالیستها، نیمار با ۲۰۵ میلیون نفر، مسی با ۱۸۹ میلیون نفر (البته مسی توییتر ندارد)، خامس رودریگس با ۹۱ میلیون نفر و گرت بیل با ۸۳ میلیون نفر هستند.
اگر نخواهیم فوتبال را ملاک قرار دهیم اوضاع بدتر میشود و ستارگان ورزشهای دیگر حتی به رونالدو نزدیک نمیشوند. لبرون جیمز با ۱۰۶ میلیون فالوئر نفر اول رشتههای غیر از فوتبال است، استیفن کاری با ۴۳ میلیون، کانر مک گرگور با ۴۲ میلیون نفر و کوین دورانت و رافائل نادال با ۳۷ میلیون فالوئر در ردههای بعدی قرار دارند.
بازیکن یوونتوس حتی از ورزش فراتر رفته و در دنیای محبوبیت میان سلبریتیها بینظیر است. بعد از رونالدو، در میان غیرورزشیها جاستین بایبر با ۲۸۴ میلیون فالوئر اول است، تیلور سوییفت با ۲۶۸ میلیون فالوئر نفر بعدی است و باراک اوباما با ۱۷۶ میلیون فالوئر، دونالد ترامپ با ۹۰ میلیون فالوئر و پاپ فرانسیسکو با ۱۱ میلیون فالوئر نفرات بعدی هستند.
با حضور پررنگ و تاثیرگذار رونالدو میتوان او را موثرترین مرد جهان در شبکههای اجتماعی دانست با این وجود رونالدو پشت سر دو زن قرار دارد، از این جهت که کایلی جنر و سلنا گومز بابت هر پست در اینستاگرام بیشتر از او دریافت میکنند. جنر و گومز که به ترتیب ۱۱۶ میلیون و ۱۴۴ میلیون فالوئر دارند، برای هر پست در اینستاگرام به ترتیب یک میلیون دلار و هشتصدهزار دلار میگیرند اما رونالدو با ۱۴۳میلیون فالوئر در اینستاگرام از هر پست در این شبکه اجتماعی ۷۵۰ هزار دلار درآمد دارد.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد