هشدار مرکز ماهر درباره برنامه‌های مرتبط با اینستاگرام

یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در ایران اینستاگرام است و گسترش استفاده از این شبکه اجتماعی در بین مردم برخی مسائل جانبی را نیز به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۴۹

به گزارش جامجم و به نقل از پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانهای (ماهر) این روزها برنامههای زیادی با نامهای «فالوئریاب»، «لایک بگیر»، «آنفالویاب» و عناوین دیگر برای ارائه خدمات جانبی به کاربران اینستاگرامی در اینترنت منتشر شده است. در جریان تحقیقی که در این مرکز انجام شد، 200نرمافزار همراه مرتبط با خدمات اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفت. از این میان حدود 90برنامه برای ارائه خدمات نیاز به ورود به حساب اینستاگرام کاربر داشتند. در طول تحقیق نزدیک به 40 نرمافزار همراه شناسایی شد که نام کاربری و گذرواژه اینستاگرامی کاربران را به روشهای مختلف استخراج کرده و به سرور توسعه دهندگان ارسال میکردند.

همچنین بسیاری از نرمافزارهای همراه دیگر نیز با وجود اینکه به کاربر اطمینان میدادند به رمز عبور آنها دسترسی ندارند، ولی با استفاده از روشهای برنامههای سارق، رمز عبور کاربران را استخراج میکردند. برای این دسته از برنامهها شواهدی از ارسال رمز عبور به سرور خود برنامهها مشاهده نشد و به همین دلیل این برنامهها در فهرست برنامههای سارق ذکر نشدهاند.

به کاربرانی که از این نرمافزارهای همراه استفاده کردهاند توصیه میشود ضمن حذف این برنامهها نسبت به تغییر رمزعبور اینستاگرام خود اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها