وزیر خارجه کشورمان با اشاره به پیشنهاد ترامپ برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور ایران گفت: نتیجه دیدار احتمالی ترامپ با روحانی، فرصتی برای عکس گرفتن مقابل خبرنگاران و سندی دو‌صفحه‌ای خواهد بود، ولی ما الان سندی 150 صفحه‌ای (برجام) در اختیار داریم و به عنوان فردی که بر سر این توافق مذاکره و برای مدتی طولانی درگیر این فرآیند بوده است، می‌توانم به ترامپ اطمینان دهم آمریکا به توافق بهتری نخواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۰۸

محمدجواد ظریف که با شبکه بی.بی.سی گفتوگو میکرد در پاسخ به این سوال که آیا پذیرش پیشنهاد ترامپ برای گفتوگو با حسن روحانی توسط ایران غیرممکن است، گفت: هیچ چیزی غیرممکن نیست. ما درها را نبستهایم مشروط بر اینکه، چنین دیداری قابل اطمینان باشد. ما باید اطمینان یابیم به محض اینکه به توافق رسیدیم، توافق اجرایی شود.

ظریف در پاسخ به اینکه آیا اظهار نظر ترامپ مبنی بر اینکه روحانی، مردی دوستداشتنی است به معنی احترام نیست، گفت، نه، این احترام نیست. احترام به این معناست که برای خودتان و قولهایتان احترام قائل باشید. وی درباره قطع همکاری شرکتهای اروپایی چون توتال و ایرباس با ایران گفت: اطمینان دارم به محض اینکه غولهای تجاری ببینند حضور در ایران، منطقی است و خطری ندارد، آنها نیز همین کار را خواهند کرد؛ زیرا ایران امنترین، ایمنترین و باثباتترین اوضاع را در منطقه (غرب آسیا) دارد و همه به حضور در آن علاقه دارند. / باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها