12 زن و مرد که قصد داشتند قاچاقی از طریق مرز بازرگان از ایران خارج و به ترکیه بروند، با کمک دستگاه ایکس ری شناسایی و ناکام ماندند.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۶۹

به گزارش جامجم، روز سهشنبه ماموران گمرک در مرز بازرگان هنگام رصد کامیونهای عبوری به یک دستگاه کامیون که قصد ترک ایران و ورود به ترکیه را داشت مشکوک شده و با بررسی کامیون با دستگاه ایکس ری، متوجه افرادی شدند که در میان بار کامیون مخفی شده بودند. با بازرسی بار کامیون شش مرد تبعه یکی از کشورهای همسایه را دیدند که قصد خروج غیرقانونی از ایران را داشتند.

در عملیاتی دیگر و با متوقف کردن یک تریلر، با سه مرد تبعه خارجی روبهرو شدند که در میان بار مخفی شده بودند تا از کشور خارج شوند.

دو دختر جوان که از تهران سوار تریلر بار پتروشیمی شده بودند نیز با کمک دستگاه ایکس ری شناسایی شدند. این دختران جوان قصد داشتند غیرقانونی و مخفیانه از ایران خارج شوند و باندهای قاچاق انسان، با هماهنگی راننده ایرانی تریلر آنها را در میان کیسههای محصولات پتروشیمی مخفی کرده بودند.

در آخرین عملیات که ساعت دو بامداد دیروز انجام شد، ماموران گمرک بازرگان زن اهل گینه را در حال خروج از کشور ناکام گذاشتند. این زن با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان قصد داشت از گینه به ترکیه و از آنجا به اروپا برود . قاچاقچیان او را از مرز ترکمنستان و بهطور غیرقانونی وارد ایران کرده و در تبریز تحویل رانندهای اهل ترکیه داده بودند که از کشور خارج کنند. قاچاقچیان انسان او را داخل کیسهای قرار داده و در میان محموله پتروشیمی جای داده بودند.

یک مقام آگاه در گمرک در اینباره به جامجم گفت: کشور ترکیه یکی از راههای عبور اتباع کشورهای همسایه برای سفر به اروپاست که با کمک دستگاههای ایکس ری پیشرفته در گمرک مسافران قاچاق شناسایی و دستگیر میشوند. قاچاقچیان انسان که به صورت سازمان یافته فعالیت میکنند این افراد را با مخفی کردن در میان بار تریلرها راهی ترکیه میکنند که در مرز بازرگان ناکام میمانند. وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 179 تبعه خارجی که زنان و کودکان هم در میان آنها بودند، شناسایی شده و در مرز ناکام ماندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها