در مراسم گرامیداشت دختر قهرمان فلسطینی عنوان شد

انحصار رسانه‌ای نظام سلطه شکسته است

مراسم گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون‌مرزی صداوسیما به‌منظور تجلیل نمادین از عهد التمیمی دختر قهرمان فلسطینی که از او به‌عنوان نماد مقاومت و سفیر جهانی انسانیت یاد می‌شود، با حضور رئیس صداوسیما دیروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۶۷

به گزارش جامجم، این مراسم به مناسبت سالگرد شهادت مایا ناصر، خبرنگار پرستی.وی در ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۲ در سوریه و دیگر شهدای خبرنگار معاونت برونمرزی و گرامیداشت عهدالتمیمی تدارک دیده شده بود و افرادی چون دکتر علیعسکری، رئیس سازمان صداوسیما، پیمان جبلی معاون برونمرزی صداوسیما و جمعی از مدیران رادیویی و تلویزیونی، برخی سفرای دیگر کشورها، نمایندگان جنبش حزبا...، حماس و... در آن حضور داشتند.

رسانهای برون مرزی ما فاخر عمل کردهاند

دکتر علیعسکری ابتدای این مراسم گفت: چهلمین سال انقلاب نزدیک است و امیدواریم ۲۲ بهمن پرشورتر باشد. بهرغم مشکلاتی که دشمنان ایجاد میکنند، در 40سال قبل مفهومی به نام جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی نبود اما زمان انقلاب، جبهه رسانهای هم شکل گرفت و در کنار جبهه مقاومت رشد کرد و ما به طور نسبی در اوج توانمندی هستیم. رئیس سازمان صداوسیما سپس در جمع همکاران خود در معاونت برونمرزی گفت: بخش بینالملل صداوسیما فوقالعاده اهمیت دارد که از همه شما تقدیر و تشکر میکنم. شما قله رسانههای مقاومت هستید. شبکههای مختلفی در حوزه برونمرزی و دیگر رسانهها مانند حزبا... در منطقه شکل گرفته و امروز انحصار رسانهای آمریکا و نظام سلطه شکسته شده است. او ادامه داد: سه نحله در رسانه وجود دارد که شامل رسانه میانه، رسانه مقاومت و رسانه نظام سلطه است. دیگر رسانه نظام سلطه نمیتواند مطلبی را بگوید و نظام مقاومت مسکوت باشد؛ بلکه واکنش نشان میدهد. بعد از حادثه اهواز بلافاصله تلاش کردند بگویند کار ما بوده، اما وقتی واقعیت بیان شد، دیدیم فرار کردند و به گردن هم انداختند و حتی گفتند نیروی قدس این کار را کرده است. به لطف الهی رسانههای برونمرزی ما دارای توانمندی هستند و فاخر و فعالانه عمل میکنند و هرکدام زبانی را پوشش میدهند و در نقاط جغرافیایی حضور دارند. رئیس صداوسیما با تقدیر ویژه از خبرنگارانی که در مناطق پرحادثه حضور دارند، افزود: آنها نمیترسند، چون ایمان قوی دارند و نتیجه ایمان، شجاعت فوقالعاده آنهاست. اینها اهل علم و دانش هستند و باید تسلط کافی به وقایع داشته باشند و بدانند حرفی که میزنند چه تاثیری دارد. همچنین اهل هنر هستند، چون کار جهادگونه انجام میدهند و خبرهایی که مخابره میکنند بسیار تاثیرگذار است. او ادامه داد: آمریکا و سعودی آمدند عراق و شام را فتح کنند تا زیر بیرق خود ببرند؛ بعد داعش را درست و از رسانه استفاده کردند. اگر کسی جلویشان نبود ممکن بود منطقه دست آنها بیفتد. نیروی دفاعی ما به میدان رفتند و رسانههای ما هم فعال شدند. اگر مجاهدتها و مبارزات ما نبود موفق نمیشدیم.

علیعسکری اضافه کرد: دروغگویی جزو ذات آنهاست. بخش رسانهای جبهه مقاومت بسیار موثرند. خبرنگاران این جبهه در مقابل کفر و استکبار میایستند. امروز خبرنگاران جبهه مقاومت برترین نیروهای فرهنگی هنری زمانه هستند و باید خدا را شکر کنیم که دارای این خبرنگاران هستیم. او ادامه داد: دشمنان ما برای ضربه زدن به کانون مقاومت تلاش کردند اما شکست خوردند و ما نیز قدرتمند شدیم. داعش باعث قویتر شدن ما شد. این داعش لطف خفیه الهی بود و معنی این حرف این است که حضور داعش باعث شد قدرت ما در منطقه اثبات شود. آمریکا میداند قدرت آینده عالم از منطقه مسلمانان شکل میگیرد؛ بنابراین جنگ شیعه و سنی را ترتیب دادند. اما کار خبیثانه آمریکا رو شد و وحدت شیعه و سنی ایجاد شد و توانمندی خود را نشان داد. آمریکاییها پول زیادی در سوریه دادند، اما امروز در آنجا کارهای نیستند. ایران در عراق و ساحل مدیترانه نقش موثری دارد و حتی از ایران میخواهند در کنارشان بایستد. ما در جنگ اقتصادی هستیم و دارند این جنگ را به ما تحمیل میکنند؛ البته جنگ رسانهای هم هست که با یک عملیات روانی میخواهند کشوری بهدست خود، خود را نابود کند اما جمهوری اسلامی با قدرت ایستاده و موفق بیرون میآید. ما باید با استقامت پیش برویم و خدا هم مدد میکند.

در رسانهها قدرت نفوذی داریم

در ادامه این مراسم پیمان جبلی، معاون برونمرزی هم گفت: سیاست برونمرزی و رویکرد آن، جز انتقال پیام انقلاب، مقاومت و ایثار نیست. اگر در رسانهها قدرت نفوذی داریم، بهدلیل قدرت نفوذ انقلاب اسلامی است. باید قدر این پیام را بدانیم و ناقل آن باشیم. اگر ما در بین دوستداران انقلاب اسلامی ارزش و حضوری داریم، بهخاطر چسبیدن به انقلاب و وفاداری به آرمانهای امام راحل است. مسیر طولانی داریم و در این سالها شاهد افزایش دشمنیها هستیم. او ادامه داد: انقلاب اسلامی با زبان فطرت حرف میزند و از مظلومان و مستضعفان دفاع میکند. به همین دلیل جبهه مقاومت و انقلاب که این پیام را دنبال میکنند، نفوذشان بیشتر میشود. هرقدر همپیمانان ما افزایش پیدا کنند، عکسالعمل و فشار دشمن بیشتر میشود. تمام این عکسالعملها واکنش است، نه انفعال و کنش و جبهه مقاومت دائما در حال گسترش است. جبلی خاطرنشان کرد: ما قبلا در جنگ از مرزهایمان دفاع میکردیم، اما امروز مرزهای ما در جاهای مختلف گسترش پیدا کرده و نشان از جبهه مقاومت و جبهه انقلاب است. اگر شاهد طرح شوم غرب برای نابودی فلسطین یا رگبار خلق توسط جماعت وحشی مثل داعش و در رژه دفاع مقدس هستیم، واکنشی به افزایش جبهه مقاومت است. ما باید خود را آماده کنیم برای روزهای سخت و خدا این توفیق را عنایت کند که سرباز فداکار برای انقلاب اسلامی باشیم. در این مراسم قرار بود ارتباط زندهای با عهدالتمیمی برقرار شود، اما به دلیل مشکلاتی این ارتباط برقرار نشد. بر این اساس در ادامه مراسم عهد التمیمی در پیامی که برای حاضران پخش شد، از مسؤولان و ملت ایران تشکر کرد و برای عدم حضور خود در ایران و این مراسم تاسف خورد. همچنین در پایان مراسم از خبرنگاران و خانواده شهدای معاونت برونمرزی صداوسیما تجلیل به عمل آمد.

عهد التمیمی که چندی پیش به دعوت معاونت برونمرزی صداوسیما جهت حضور در ایران و شرکت در مراسم تجلیل از وی قصد خروج از فلسطین و سفر به اروپا سپس ایران را داشت، از طرف رژیم صهیونیستی، ممنوعالخروج شد. این در حالی بود که خانواده التمیمی عنوان کردهاند مقامات دولت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام اینکه عوامل رژیم صهیونیستی تهدید کردهاند در صورت خروج از فلسطین مشکلات بسیاری برای آنها پیش میآورند، به این خانواده گفتهاند که ممنوعالخروج هستند. دختر ۱۷ ساله نماد مقاومت فلسطینیان، در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ در اوج اعتراضات ماههای اخیر فلسطینیان نسبت به تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت ایالات متحده به بیتالمقدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل، به صورت یک سرباز اسرائیلی سیلی زد و دستگیر شد. تمیمی پس از تحمل هشت ماه زندان، اخیرا آزاد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها