اژه‌ای: از سیف تحقیق شد اما بازداشت نشد

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه درباره تحقیق از رئیس سابق بانک مرکزی گفت: معاون ارزی بانک مرکزی مورد تحقیق قرار گرفت و بازداشت شد و رئیس بانک مرکزی هم مورد تحقیق قرار گرفت اما بازداشت نشد که این تحقیقات ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۴۳

به گزارش فارس، محسنیاژهای در برنامه نگاه یک گفت: در پرونده وحید مظلومین و ماجرای دستگیری میثم رضایی، ضابطان دستگاه قضایی مانع فرار متهمان و همچنین شناسایی رد پای متهمان شدند که کاری بسیار بزرگ بود.

وی در پاسخ به این که چرا مردم بهدرستی نتیجه اقدامات شما را لمس نمیکنند گفت: من این موضوع را رد نمیکنم که از تمام ظرفیتها استفاده نمیشود اما باید به اقدامات هم توجه کرد.

محسنیاژهای گفت: کسی نیست که شرایط امروز کشور را نداند اما در این وضعیت باز هم افرادی پیدا میشوند که احتکار و گرانفروشی میکنند و افرادی وجود دارند که به یکدیگر ظلم میکنند.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که مگر خرید سکه آن هم به ترتیبی که بانک مرکزی اعلام کرده بود جرم است و اگر جرم نیست چرا مظلومین امروز محاکمه شده است گفت: اولا سلطان سکه یا همان مظلومین به دلیل خرید سکه محاکمه نمیشود.

وی ادامه داد: سیاست بانک مرکزی که در این شرایط بدون سقف سکه فروخت درست نبود، خیلی از افراد ممکن است بخواهند سکه را قاچاق کنند و ذخیره کشور را به خارج ببرند که این یک بحث است، بحث دیگر این است که اگر فرد منشا پولش مشکل نداشت و سکه خرید، ما متعرض این افراد نمیشویم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اما فردی را سراغ داریم که از بانک هفت میلیارد وام میگیرد با قرارداد مدنی، اما برخلاف قرارداد سکه میخرد که به او اشکال میگیرند.

محسنی اژهای گفت: مظلومین به دلیل خرید و فروش عمده و غیرمجاز ارز و خارج کردن این ارز از کشور محاکمه میشود. البته تعبیر سلطان سکه را درباره این فرد قبول ندارم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: عدهای از بانک مرکزی و وزارت صمت را که در وقوع فساد نقش داشتند دستگیر کردیم و تحقیقات از این افراد برای به نتیجه رسیدن پرونده شان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها