جواد نکونام در گفت‌وگو با جام‌جم:

در قائمشهر ، استادیوم 50 هزار نفری هم پر می‌شود

جواد نکونام با نساجی یک خطر به حساب می‌آید. تیم او فوتبال منظمی بازی می‌کند. کارشناسان از عملکرد نساجی در هفته‌های ابتدایی لیگ تعریف و تمجید کرده‌اند. حالا آنها می‌توانند به همه ثابت کنند چقدر فوتبال با کیفیتی بازی می‌کنند چون قرار است مقابل پرسپولیس و استقلال قرار بگیرند. جواد نکونام در گفت‌وگو با جام‌جم توضیحاتی درباره این دو بازی مهم می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۸۴

آقای نکونام! احتمالا زمان بازی شما با پرسپولیس تغییر میکند. در آستانه این بازی بگویید هدف شما در تهران چیست؟

قطعا هدف ما دفاع از آبروی فوتبال مازندران و باشگاه نساجی است. پرسپولیس تیم قدرتمندی است. مربی کارکشته دارد که میتواند با تصمیمات خود نتیجه بازی را عوض کند. تکتک بازیکنانی که در پرسپولیس بازی میکند، در پستهای خود جزو بهترین و با کیفیتترینها هستند. همواره بازی با چنین تیمی در آزادی سخت است.

طرفداران زیادی برای حمایت از پرسپولیس به ورزشگاه میآیند و این کار را همیشه برای رقبا بسیار سخت میکند. قطعا ما هم کار سختی مقابل پرسپولیس داریم. به نظر من این تیم یکی از بهترین و منسجمترین تیمهای لیگ برتر است. دو سال گذشته قهرمان شدهاند و امسال هم از مدعیان اصلی قهرمانی هستند. بهطور قطع برای برد مقابل نساجی قرار میگیرند، ولی کسانی که امسال بازیهای ما را دیدهاند، متوجه کیفیت تیم شدهاند. نساجی هر چند امتیازات زیادی نگرفته اما از نظر کیفیت فوتبال حرفهای زیادی برای گفتن داشته است. غیر از بازی با ذوب آهن در هفته اول که به نظرم میتوانستیم حداقل به مساوی برسیم، در بقیه بازیها مستحق برد بودیم.

رابطه جواد نکونام با هواداران پرسپولیس چطور است؟ یادمان هست در دوران بازیگری خود همواره میگفتید رابطه خوبی با آنها دارید.

من سالهای سال در تیم ملی بازی کردم. همواره هواداران فوتبال به من احترام گذاشتهاند. این یکی از بهترین اتفاقاتی بود که در دوران بازیگریام رخ داد. استقلال تیم محبوبم بود و بعد از بازگشت از اسپانیا به این باشگاه رفتم. با این حال همیشه آن احترام از سوی هواداران پرسپولیس را احساس کردم. با اینکه در استقلال بازی میکردم همواره به من احترام میگذاشتند. در خارج از زمین و هر جا که مرا میدیدند ابراز احساسات میکردند. فکر میکنم هواداران استقلال و پرسپولیس سرمایههای اصلی این دو باشگاه هستند. بسیار خوشحالم که در باشگاهی حضور دارم که جزو پرطرفدارترینها به حساب میآید. باور کنید اگر ما استادیوم 50 هزار نفری هم داشتیم هر هفته پر میشد. امیدوارم روزی از راه برسد که ما استادیوم خیلی بزرگتری در قائمشهر داشته باشیم، چون این استان توان پیشرفت دارد.

البته اخیرا هواداران پرسپولیس انتقادهایی در فضای مجازی به شما داشتند. حتما متوجه شدید. ظاهرا یک اشتباه سهوی صورت گرفته بود!

این انتقاد به من نبود بلکه از نساجی انتقاد کردند. ببینید من اصلا خبر نداشتم پرسپولیس به صورت رسمی خواهان برگزاری زودتر مسابقه با ماست. از روز اول به هیچ وجه مخالف این مساله نبودم و اتفاقا گفتم چون پرسپولیس بازی ملی در آسیا دارد، باید کمک کنیم تا با آمادگی کامل به مسابقات برود. نهتنها پرسپولیس بلکه باید به استقلال هم کمک شود. حالا ما دقیقا با پرسپولیس و استقلال بازی داریم و آنها درگیر مسابقات لیگ قهرمانان هستند.

وقتی مسئولان پرسپولیس هم تماس گرفتند گفتم هر زمانی که بگویند حاضریم بازی کنیم.

تقابل شما با استقلال هم در نوع خود جالب است. به هر حال باید مقابل تیم سابق خود قرار بگیرید.

وقتی وارد دنیای مربیگری میشوید، این چیزها برایتان پیش میآید. طبیعی است مقابل تیم سابق خود قرار بگیرید. همانطور که میدانید استقلال تیم مورد علاقه من بود و هست. اگر بدانید از شکست این تیم مقابل السد چقدر ناراحت شدم. ولی حالا سرمربی نساجی مازندران هستم و باید همراه کادر فنی برای موفقیت این تیم تلاش کنیم. علاقه قلبی من به استقلال باعث نمیشود انرژیام را برای این بازی نگذارم.همانطور که برای دیدار پرسپولیس و سایر مسابقات با تمام قوا میرویم، برابر استقلال هم با تمام قدرت حاضر میشویم تا انشاا... بتوانیم یک نتیجه خوب به دست بیاوریم. البته حاضریم زمان بازی با استقلال هم تغییر کند و مشکلی از این نظر نداریم.

در آستانه بازی با پرسپولیس برایمان از برانکو بیشتر حرف بزنید. شما شاگرد او در تیم ملی بودید. چه خاطراتی از این مربی یادتان میآید.

خاطرات خیلی خوبی همراه با برانکو در تیم ملی داشتیم. توانستیم در جام ملتهای 2004 به مقام سومی برسیم. البته به نظر من حق ما قهرمانی بود، ولی همه دیدند چطور با ناداوری سر ایران را مقابل چین بریدند تا به فینال بازیها نرسد. برای من آن تیم قهرمان شد، نه سوم. بعد از آن توانستیم به جام جهانی 2006 آلمان صعود کنیم. چقدر صعود شیرینی بود. یادم هست در ایام فروردین با کره شمالی در پیونگیانگ بازی داشتیم و با دو گل بردیم. در آن مسابقه هم من گل زدم. یادم هست بعد از بازی اتفاقات عجیب و غریبی افتاد و ما در ورزشگاه حبس شدیم. حتی چند بازیکن صندلی دستشان گرفته بودند تا اگر کسی حمله کرد، با صندلی او را بزنند. لحظات خیلی سختی بود. در جام جهانی آلمان هم اگر توقعات بالا نمیرفت و آن اتفاقات نمیافتاد. متاسفانه طوری شده بود که میگفتند ایران باید تیم اول گروهش شود و بالا برود. انگار مکزیک و پرتغال از ما ضعیفتر بودند.

سوال آخر درباره پیشبینی بازی نساجی با پرسپولیس و استقلال است.

پیشبینی که بسیار سخت است، ولی در هر دو مسابقه با تمام وجود تلاش میکنیم تا انشاءا... دل هواداران را در پایان شاد کنیم.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها