شبکه‎های اجتماعی فیسبوک و توئیتر در ادامه کارزار اتهام ‎زنی به ایران از انسداد صدها حساب کاربران ایرانی به بهانه رفتار هماهنگ غیرقابل اعتماد خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۰۷
فیسبوک و توئیتر صدها حساب کاربران ایرانی را مسدود کردند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، فیسبوک و توئیتر صدها حساب کاربری ایرانی و روسی را با ادعای جعلی بودن آنها مسدود کردند.

این اقدام درحالی انجام می‌گیرد که ادعاهایی درخصوص مداخله کشورهای خارجی در انتخابات آمریکا و انگلیس مطرح می‌شود.

فیسبوک در مجموع ۶۵۲ صفحه و حساب کاربری ایرانی را که ادعا می‌شود به رسانه‌های دولتی ایران تعلق داشته‌اند به اتهام هماهنگی برای انجام رفتارهای غیرمعتبر مسدود کرد.

تقریبا بلافاصله بعد از فیسبوک، توییتر هم با طرح اتهامات مشابه از مسدود کردن ۲۸۴ حساب ایرانی خبر داد حال‌آنکه از مرتبط دانستن آنها با نهادهای دولتی ایران پرهیز کرد.

اتهامات اخیر درحالی مطرح می‌شود که روز ۱۷ مرداد، «آسوشیتدپرس» در همراهی با کارزار اعمال فشار بر ایران و با استناد به نظر کارشناسان حوزه امنیت- اطلاعات، مدعی شد عرصه تقابل‌جویی ایران برای انتقام از اقدام واشنگتن، فضای سایبری خواهد بود.

البته این نخستین بار نیست که کارشناسان غربی چنین نظریه‌ای را مطرح می‌کنند. در تاریخ ۹ مرداد ماه نیز «استراتفور» در یادداشتی مدعی شد: اگرچه ایران از توانایی استفاده از راهکارهای نظامی متداول برخوردار است؛ عرصه درگیری فعلی تهران- واشنگتن فضای مجازی خواهد بود.

گفتنی است؛ ایران در کنار کره شمالی، روسیه و چین از اولویت‌های تهدید سایبری آمریکا محسوب می‌شود اما تمرکز ناگهانی کارشناسان و رسانه‌های غربی بر توانمندی سایبری ایران و القای این مطلب که از آن به عنوان جنگ‌افزار استفاده می‌کند، در ادامه کارزار جنگ روانی علیه ایران و مانع‌تراشی‌ برای برخورداری این کشور از فناوری‌های خاص قابل ارزیابی است.

با نگاهی به مطالبات نامعقولی که غرب طی سال‌های اخیرداشته است، به نظر می‌رسد در راستای اجرای نقشه مهار همه‌جانبه ایران، بعد از منع برخورداری این کشور از فناوری‌های هسته‌ای و موشکی، اکنون نوبت تحریم فضای سایبری رسیده است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها