دادستان کل کشور: لازم باشد وزرا هم احضار می‌شوند

دادستان کل کشور با اشاره به پیگیری شبانه‌روزی پرونده‌های اخیر اقتصادی از سوی دستگاه قضایی گفت: متناسب با پیشرفت کار هر مسئولی لازم باشد، حتی اگر وزیر باشد احضار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۰۸

به گزارش فارس، محمدجعفر منتظری در جمع خبرنگاران با اشاره به پاسخ مثبت رهبر انقلاب به درخواست اخیر رئیس قوه قضاییه گفت: زمانی که رسیدگیها به مرحله نشر عمومی رسید، اعلام میشود. دادرسیها علنی خواهد بود و مردم در جریان ریز مسائل قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا رئیس سابق بانک مرکزی و مدیران بزرگ احضار نشدهاند، بیان کرد: از کجا میدانید احضار نشدهاند؟ رسیدگی به پروندهها پیچیده است و به طی کردن مراحل و رسیدگی متقن نیاز دارد، باید صبر و حوصله کرد؛ کار سنگین و گسترده است.

وی افزود: عزم قوه قضاییه جزم است و قول میدهیم تا جایی که در توانمان باشد و شرایط کاری اقتضا کند کار با جدیت پیش میرود و مراحل پیشرفت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

منتظری با بیان اینکه مردم مطمئن باشند قوه قضاییه جدی است؛ در پاسخ به پرسشی پیرامون احتکار گفت: یکی از مشکلات ما این است که در مبارزه با قاچاق دچار دوگانگی هستیم؛ بخش عمده از جرایم بر عهده سازمان تعزیرات است و بخش اندک برخورد بر عهده قوه است و این دوگانگیها باعث کندی پیشرفت کار میشود که امیدواریم مجلس برای آن فکری بکند و این دوگانگی امر مطلوبی نیست.

وی تصریح کرد: حقیقتا احتکار در این زمان جنایت و خیانت در حق مردم است.

دادستان کل کشور درخصوص پرونده شهرام جزایری بیان کرد: این پرونده در مرحله تحقیق است. منتظری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیشتر شخص شما به فهرست بانک مرکزی در رابطه با ارز دولتی انتقاد داشتید آیا نواقص رفع شده است؟ گفت: جزئیاتی که باید در فهرست باشد نیامده که ما مجددا خواهیم خواست این موضوع را برطرف کنند و هنوز نواقص را رفع نکردهاند.

دادگاه مجرمان اقتصادی علنی و سریع باشد

آیتا... جنتی هم در جلسه دیروز شورای نگهبان گفت: دادگاههای مجرمان اقتصادی باید علنی و سریع برگزار شود و قضاتی انتخاب شوند که تهدید و تطمیع مفسدان اقتصادی بر آنان مؤثر واقع نشود تا به سرعت به نتیجه برسد.

دبیر شورای نگهبان با ابراز نگرانی و تأسف شدید از اوضاع اقتصادی کشور و معیشت مردم اظهارکرد: بارها تاکید کردهام که راهحل برونرفت از مشکلات فقط تفکر و روحیه انقلابی است؛ چرا که این انقلاب، دفاع مقدس و شکست فتنههای گوناگون دشمنان با حرکت مؤمنان انقلابی به پیروزی رسید.

وی بهکارگیری مؤمنان انقلابی در قوای مقننه، مجریه و قضاییه برای مبارزه با فساد و مفسد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در مواقع اضطراری، انقلابی عمل کردن عین قانون است و گاهی برای مقابله با فساد، روال عادی مبارزه نتیجهبخش نیست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تشکر از اقدام اخیر رئیس قوه قضاییه در ارائه طرح جدید دادگاههای مبارزه با فساد اقتصادی و تأکید بر نقش حساس و اهمیت کارکرد قوه قضاییه در مقطع کنونی، گفت: برای این که احکام قضایی مجرمان اقتصادی در مسیر رسیدگی و اجرا فلج نشود باید دادگاههای مجرمان اقتصادی، علنی و سریع باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها