مدیر اجرایی شرکت خودروسازی رنوی فرانسه گفت، این شرکت احتمالا به منظور تبعیت از تحریم‌های آمریکا فعالیت خود را در ایران متوقف خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۰۰

به گزارش تسنیم و به نقل از بلومبرگ، تیری بولور، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در جریان یک کنفرانس ویدئویی به تحلیلگران گفت: این شرکت احتمالا به منظور تبعیت از تحریمهای آمریکا فعالیت خود را در ایران متوقف خواهد کرد.

وی افزود: «ما به دنبال فرصتهای جدید بویژه در آفریقا هستیم تا از طریق ایجاد رشد قوی، فرصتهای از دست رفته در بازار ایران را جبران کنیم.» از زمان لغو تحریمهای ایران در ژانویه 2016، بازار این کشور به محلی برای رشد فروش محصولات شرکتهای غربی تبدیل شده و حجم مبادلات تجاری ایران و اروپا به بیش از ده میلیارد دلار رسیده است. اکنون که آمریکا توافق هستهای با ایران را لغو کرده و به دنبال وضع مجدد تحریمهاست، شرکتهای غربی یکیپسازدیگری از ایران خارج میشوند.

ماه گذشته مدیران شرکت رنو گفته بودند، قصد دارند یک حضور حداقلی را در بازار ایران نظیر دور قبلی تحریمها حفظ کنند. شرکت رنو سال گذشته موافقتنامهای را برای افزایش 75 درصدی ظرفیت تولید خود در ایران به امضا رسانده بود. کلوتیلد دلبوس، مدیر امور مالی شرکت رنو گفته، شرکت هنوز تولید خودرو یا سرمایهگذاری به موجب قرارداد جدید را آغاز نکرده، اما از سال 2003 به این طرف در ایران خودرو تولید میکند.

به گفته دلبوس، در نیمه نخست امسال میزان فروش محصولات رنو در ایران به دلیل سیاست بانک مرکزی این کشور 10 درصد کاهش یافته و به 8درصد از سهم کل بازار ایران رسیده است. وی افزود، فروش محصولات رنو در نیمه دوم امسال تقریبا به صفر خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها