نامه رئیس‌جمهور به آیت‌الله جنتی درباره تصویب لوایح چهارگانه FATF

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس اعلام کرد که حسن روحانی در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان بر لزوم تصویب لوایح چهارگانه مبارزه با پولشویی با قید فوریت تاکید کرده است. براساس متن نامه منتشر شده در بخشی از آن آمده است: احتراما بند 8 مصوبات دومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 29/3/97 که به تائید مقام معظم رهبری رسیده جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۷۰

براساس آنچه منتشر شده در بند 8 مصوبه دومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی آمده است: برای مقابله با تحریمهای یکجانبه و بهانهجوییهای آمریکا و دیگر دشمنان ایران و حفظ روابط تجاری و بانکی با دیگر کشورها، تصویب لوایح چهارگانه مبارزه با پولشویی ضروری است. از مقام معظم رهبری درخواست میشود که در صورت صلاحدید ترتیبی اتخاذ گردد که شورای نگهبان عدم مغایرت سه لایحه مصوب مجلس را به فوریت اعلام کند و در مورد لایحه چهارم که تصویب آن در مجلس به مدت دو ماه به تعویق افتاده است همکاری لازم برای ایجاد فضای مثبت و رفع شبهات غیر واقعی صورت پذیرد. متذکر میگردد تصویب لوایح چهارگانه به معنای پذیرش FATF نیست.

این نامه در حالی منتشر شده است که رهبر انقلاب در تاریخ 30خرداد در جمع نمایندگان مجلس با اشاره به برخی مباحث درباره پیوستن ایران به کنوانسیونهای بینالمللی فرمودند: مجلس در مواردی مثل مبارزه با تروریسم و پولشویی مستقلا قانون بگذارد/ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها