لمبیت اپیک، مجری برنامه «یک سوال ساده» شبکه پرس‌تی‌وی است که در لندن تهیه می‌شود. او استونیایی‌الاصل و فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه بریستول است. لمبیت بین سال‌های 1997 تا 2010 به عنوان یکی از اعضای حزب لیبرال دموکرات در پارلمان بریتانیا هم حضور داشته و در کنار سیاست، به رسانه و حضور در برنامه‌های تلویزیونی نیز علاقه‌مند بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۶۰

لمبیت اُپیک درخصوص نحوه ورودش به شبکه پرستیوی میگوید: «قبل از آنکه کار در پرستیوی را آغاز کنم، با سفارت ایران در لندن ارتباط داشتم و این مساله، من را به کشور ایران علاقهمند کرد. با شروع فعالیت پرستیوی در لندن، این فرصت برایم فراهم شد تا بتوانم بیشتر با ایران و مردم این کشور آشنا شوم. در طول هشت سال همکاری خود با پرستیوی، هرگز احساس پشیمانی نکردم و اگر دوباره به عقب برگردم، بازهم این تصمیم یعنی کار در پرستیوی را انتخاب میکنم.»

مجری برنامه «یک سوال ساده»، بازتاب واقعیتها را مشخصه بارز شبکه پرستیوی میداند: «من بهعنوان یک مجری در پرستیوی، این آزادی را دارم تا عقاید خود را بدون هیچگونه محدودیتی ابراز کنم و در رابطه با مسائل مختلفی که ر سانههای غربی حرفی از آن نمیزنند یا گوشی برای شنیدن آن ندارند، سخن بگویم.»

او از فشارهایی که طی سالهای اخیر از سوی رسانهها و همچنین سیاستمداران برای کار در شبکه پرستیوی تحمل کرده نیز اینطور یاد کرد: «در آغازین ماههایی که کار خود را شروع کردم، بسیاری از چهرههای سرشناس بریتانیایی به شدت از من انتقاد میکردند، اما من در برابر این انتقادها ایستادگی کردم و اعتقاد داشتم که آزادی بیان و فراهم کردن زمینهای که ایران بتواند از طریق آن حرف خود را به گوش مردم جهان برساند، بسیار با ارزشتر است. اینجا بود که به حرف دل خود گوش دادم و فعالیت خود را به طور جدی در این شبکه ادامه دادم. پس از آنکه رسانهها و سیاستمداران بریتانیایی دریافتند که نمیتوانند من را از همکاری با پرس تیوی بازدارند، از بار فشارها و انتقادها کم شد و حتی برخی از آنها با حضور در چند برنامه، با من همکاری کردند.»

«همانطور که از نام برنامه پیداست، «یک سوال ساده» با یک سوال ساده آغاز اما با پاسخهای مهمی همراه میشود. ما در این برنامه سوالهایی را مطرح میکنیم که دیگر رسانههای غربی از پرسیدن آن واهمه دارند یا پاسخ درستی را برای آن ارائه نمیکنند» این رویکردی است که در این برنامه برای یافتن پاسخ موضوعات و اتفاقات اتخاذ شده و مجری این برنامه به آن اشاره کرده است.

اپیک اضافه کرد: «سوالاتی که انتخاب میشود، به مسائل مهم دنیای سیاست مربوط میشود که به طور دقیق به آنها پرداخته شده و گزارشهای جامعی درباره آنها منتشر نمیشود. ما در این برنامه، پاسخهای ارائه شده از سوی مصاحبهشوندگان را بدون کمترین تغییری پخش میکنیم و از این حیث، «یک سوال ساده» بهعنوان یکی از برنامههایی که در آن آزادی ابراز عقیده حرف اول را میزند، شناخته میشود.»

شنیدن صدای مخاطبان یکی از راهکارهایی است که در برنامهسازی اغلب به آن توجه نمیشود اما در این برنامه این موضوع جایگاه ویژهای دارد، اپیک میگوید: «مخاطبان ما همواره پیشنهادها و نظرات خود را با ما در میان میگذارند و از آنجایی که بخشی از این برنامه به گفتوگو با مردم و دریافت نظرات آنها اختصاص دارد، توانستهایم تعامل خوبی را ایجاد کنیم. سعی من بر این بوده تا در سوژهیابی و انتخاب موضوع برای طرح سوال برنامه، به سلایق مختلف مردم نیز توجه کنم تا از این طریق، طیف گستردهتری از مخاطبان را با خود همراه کنیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها