در سال‌های اخیر ایران همیشه شروع خوبی در تورنمنت‌ها نداشته است. متاسفانه امسال هم همین اتفاق رخ داد و ملی‌پوشان هرچه از مسابقات گذشت بهتر شدند. ایگور کولاکوویچ چند بازیکن را از رده نوجوانان به تیم ملی تزریق کرد، اما به آنها اعتماد نداشت و فرصت چندانی در اختیار آنها قرار نمی‌گرفت. دقیقا زمانی که کولاکوویچ از نتایج و آینده تیم ملی دلسرد شد به جوانان میدان داد و متوجه شد که آنها چه پتانسیل بالایی دارند. به نظر من غیر از سعید معروف سایر بازیکنان نتوانستند در حد و اندازه‌های خود ظاهر شوند؛ البته سیدمحمد موسوی هم مصدوم شد و نتوانست پاسخگوی انتظارات باشد.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۸۲

ای کاش کولاکوویچ بیشتر از جوانان استفاده میکرد. بارها دیدیم برای مثال وقتی محمدرضا حضرتپور وارد زمین شد چقدر در توپگیری موفق بود. ضمن اینکه سرمربی تیم ملی تا پیش از بازی با لهستان در تعویض و درخواست وقت استراحت خیلی دیر اقدام میکرد. من منطق او را نمیدانم و معتقدم که اکبری و رضایی به عنوان دستیارانش میتوانستند کمکهای بیشتری به وی بکنند.

در چهار هفته از لیگ ملتهای والیبال هیچ چیز خاصی از کولاکوویچ ندیدیم؛ هرچند که بعد از بازی با لهستان که البته خیلی هم دیر بود وی توانست کمی شرایط را تغییر دهد و تیم ملی با وجود اینکه بازنده شد، اما عملکرد بهتری داشت. به نظر من تیم ملی ایران در دیدار برابر صربستان هم میتوانست برنده باشد، اما جوانگرایی و کم تجربگی بازیکنان موجب شد که صربها برنده بازی شوند.به هر حال تکلیف ایران مشخص شد و ما دیگر شانسی برای صعود به فینال نداریم؛ این موضوع میتواند از جهتی هم مثبت باشد، چون ملیپوشان بدون استرس به مصاف حریفان میروند و میتوانند با پیروزی مسابقات را تمام کنند. اگر قرار است کادر فنی تیم ملی به جوانان میدان بدهد باید زودتر این کار را میکرد، نه اینکه حالا که تیم به فینال نمیرود جوانان را در ترکیب قرار دهد.

تیم ملی در لیگ ملتهای والیبال نتایج خوبی نگرفت، اما فکر میکنم فرصتی مناسبی در اختیار کولاکوویچ قرار گرفت تا برای مسابقات قهرمانی جهان هیچ بهانهای نداشته باشد.

مسعود آرمات

کارشناس والیبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها