رقابتهای مخرب در بازارهای هدف صادراتی موجب از دست رفتن بازارها و فرصتهای صادرات میشود.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۴

مهدی غضنفری رییس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر بازرگانی در گفتوگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره اقدامات این سازمان برای پیشگیری از رقابت مخرب برخی صادرکنندگان در بازارهای هدف صادراتی، عنوان کرد: برای حرفهیی شدن در صادرات باید صبر و حوصله بیشتری داشت البته دستگاههای دولتی و بنگاههای خصوصی باید در پی فرهنگسازی برای اخلاق صادراتی نیز باشند.
او درباره اقدامات تنبیهی برای این صادرکنندگان نیز تاکید کرد: قطعا اولین تنبیه ناشی از رقابتهای مخرب در بازارهای هدف صادراتی کشورمان از دست دادن بازارهاست.
غضنفری افزود: برخی از تشکلها صادرکنندگان نیز در برابر رقابتهای مخرب نوعی رفتارهای متقابل بروز میدهند که در جواب روشی است که از آن به عنوان رفتار مخرب نام برده میشود لذا همین امر موجب از دست رفتن و حضور ناپایدار در بازارهای جهانی است.
به اعتقاد معاون وزیر بازرگانی، صادرات خوب همان صادرات کیفیت مطلوب است بنابراین برای دستیابی به آن باید به تدریج رشد کرد.
وی به این سوال که کیفیت در فضای غیر رقابتی چه معنایی مییابد؛ پاسخ داد: فضای صادرات برای صادرکنندگان رقابتی بوده و غیررقابتی نیست.
رییس سازمان توسعه تجارت در ادامه با تاکید بر لزوم فعالتر شدن سفارتخانههای کشورمان در بحثهای اقتصادی عنوان کرد: بین روابط اقتصادی و سیاسی باید نوعی توازن برقرار باشد و سفارتخانههای کشورمان در خارج از کشور تنها در پی فعالیتهای سیاسی باشند بلکه اقدامات اقتصادی در این زمینه وجود دارد که افراد فعال در سفارتخانهها باید خود را موظف به انجام عملکردهای اقتصادی کنند.
وی با اشاره به تاکید رییسجمهور و نیز وزیر امور خارجه درباره فعالیت اقتصادی سفارتخانهها افزود: اخیرا فعالیتهای مطلوبی در حوزه اقتصادی انجام گرفته و فعال شدن سفارتخانهها در عرصه صادرات و اقتصاد تاثیرات مثبتی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها