شرکت‌ آمریکایی گلوبال پلاتز برای ایرانی‌ها اجازه ورود به کنفرانس انرژی که در لندن برگزار می‌شد را نداد.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۹۲
شرکت آمریکایی به ایرانی‌ها اجازه حضور در کنفرانس انرژی لندن را نداد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، شرکت آمریکایی گلوبال پلاتز کنفرانس دو روزه‌‌ای را دیروز در لندن برگزار کرد و در این کنفرانس به ایرانی‌ها اجازه ورود نداد.

فایننشال تایمز نوشته است:در دفتر ثبت‌نامی که در محل کنفرانس واقع بود، بسیار مؤدبانه ایرانی‌ها را از ورود به این کنفرانس انرژی منع می‌کردند.

گفته شده است که این شرکت به دلیل ترس و نگرانی از تحریم‌های آمریکا این کار را انجام داده است. البته این اقدام از سوی برخی مورد اعتراض واقع شده است.

یک فرد ایرانی‌تباری که در انگلیس زندگی می‌کند این وضعیت را غیرقابل قبول خواند.

وی که ظاهراً مدیر یک شرکت است و نخواست نامش فاش شود به فایننشال تایمز گفت: «من از این وضعیتی که تاکنون ندیده بودم به‌شدت متعجب شدم و من اجازه این کار را به آنها نخواهم داد. من در انگلیس زندگی می‌کنم و زندگی موفقی هم دارم و این وضعیت برای من اصلاً قابل قبول نیست. این اقدام در کشوری که مهد دمکراسی(انگلیس) خوانده می‌شود اتفاق می‌افتد و ما نباید تحت تأثیر ملت‌های دیگر(آمریکا) شاهد چنین رفتاری باشیم.

در واکنش به این نوع اظهارات، گلوبال پلاتز گفت: به دلیل نگرانی از مقررات تحریمی آمریکا برای شرکت پلاتز و شعبات آن، ناچار هستیم که اجازه ورود به ملیت‌های ایرانی را به این کنفرانس ندهیم.

این شرکت همچنین اعلام کرده است: این شرکت هرگونه امکانی را که در آینده برای حضور ایرانی‌ها در این کنفرانس وجود داشته باشد را رصد می‌کند.

البته سخنگوی شرکت پلاتز در لندن اشاره نکرد که آیا ایرانی‌ها از شرکت در هر کنفرانسی که از سوی شرکت پلاتز برگزار می‌شود منع شده‌اند یا این فقط محدود به کنفرانس دو روزه لندن می‌باشد.

شرکت گلوبال پلاتز یک شرکت آمریکایی است که اطلاعات انرژی و کالا را تهیه می‌کند و به عنوان یک منبع ارزیابی شاخص قیمت در بازارهای انرژی محسوب می‌شود.

دفتر مرکزی این شرکت در ایالات متحده آمریکاست و شعبات مختلفی هم دارد. مؤسس آن «وارن سی پلت» است و در سال ۱۹۰۹ این شرکت را راه‌اندازی کرده است. در حال حاضر کارکنان این شرکت به حدود هزار نفر می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها