اروپا مدت‌ها است در توسعه فناوری‌های جدید، خود را در قد و قواره آمریکا دیده و سعی کرده با انجام سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه، استارت‌آپ‌های فناورانه را تحت نسخه اروپایی توسعه داده و «سیلیکون ولی» اروپایی بسازد.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۷۶

فرهنگ اروپایی مبتنی بر ریسک کمتر بناشده و این امر مانعی بر سر راه ایجاد «گوگل اروپایی» بوده است. درست برعکس اروپا، فرهنگ ریسکپذیری در آمریکا بالا بوده و همین امر باعث شده است تا نوآوری بیشتری در آنسوی اقیانوس ایجادشده و در اروپا با شکست مواجه شود. به گزارش جامجم و به نقل از خبرآنلاین، هفته گذشته در نشست بالکان، برلین و پاریس سند تأمین مالی طرحهای بلندپروازانه فناوری را از طریق شورای نوآوری اروپا منتشر کردند. تلاش مشترک برای بهبود سرمایهگذاری و تنظیم مقررات بازار نوآوریهای موفقیتآمیز و ایجاد و رشد استارتآپهای فناورانه بهعنوان موتور محرک اروپا در چشمانداز این سند تعریفشده است.

آلمان و فرانسه بهعنوان دو عضو قدرتمند اتحادیه قصد دارند این سند را به امضای رهبران اتحادیه که قرار است در ماه ژوئن نشست مهمی برگزار کنند، بهعنوان قانون تصویب کنند تا فناوریهای نو و دیجیتال در این قاره پا به پای رقبای آمریکایی و چینی جلو رود. قرار است شبکهای ایجاد شود تا نوآوریهای موفق اروپایی مستقیماً وارد بازار مصرف شود و به این ترتیب کشورهای اروپایی در بخش آیتی و فناوریهای نو حرفی برای گفتن داشته باشند. فرانسه قول داده است سرمایه 5/11 میلیارد یورویی را برای توسعه هوش مصنوعی بکار گیرد تا در سال 1401/ ۲۰۲۲ بتواند بر رهبری آمریکا و چین در این زمینه غلبه کند. فرانسه و آلمان روی رهبران فناوری در دانشگاه و همچنین کارآفرینان برتر سرمایهگذاری و از طرحهای پرریسک حمایت خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها