معاون وزیر کار از تخصیص 3000 میلیارد تومان از منابع تسهیلات اشتغال روستایی تا به حال خبر داد و گفت: نزدیک به 6000 میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی کردیم و بانک‌ها تا به حال حدود 1200 میلیارد تومان قرارداد ثبت کرده‌، وام پرداخت کرده‌اند یا در حال پرداخت هستند.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۲۲

عیسی منصوری در گفتوگو با فارس، درباره آخرین وضعیت اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی گفت: در سال گذشته 25 درصد از منابع یک و نیم میلیارد دلاری که قرار بود معادل ریالی آن برای اشتغال روستایی به صورت تسهیلات اختصاص پیدا کند تخصیص یافت و از آغاز امسال نیز ابلاغ 25 درصد دوم آن انجام شد.

وی ادامه داد: یعنی تا به حال حدود 6000 میلیارد تومان با مشارکت بانکها برای اختصاص طرحهای روستایی ابلاغ شده است، ولی تاکنون عملا 3000 میلیارد تومان در اختیار داشتهایم.

منصوری ادامه داد: برای مدیریت این 3000 میلیارد تومان نزدیک به 6000 میلیارد تومان طرح از طریق دستگاههای اجرایی و کمیتههای فنی در استانها و در سطح ملی به بانکها معرفی کردیم و بانکها تا به حال حدود 1200 میلیارد تومان قرارداد پرداخت وام منعقد کرده یا در حال پرداخت هستند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا این رقم نسبت به 6000 میلیارد تومان ابلاغ شده رقم کمی نیست، گفت: حدود سه ماه از زمان آغاز پروژه گذشته است، سرمایهگذاران مدتی را برای ارائه طرح وقت میخواهند، کمیتههای فنی و دستگاهها باید بررسی میکردند، طرحها به بانک رفته و بانک هم بهازای هر طرح یک ماه فرصت بررسی داشته است. با توجه به اینکه به نسبت 3000 میلیارد تومان تا دو برابر طرح معرفی کردهایم بانکها مقداری تأخیر فاز داشتند که انتظار داریم سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

وی درباره نظارت بر تخصیص درست تسهیلات به طرحها گفت: دو نوع نظارت در این زمینه داشته‌‌ایم که یکی سامانه کار و دیگری دستگاههای اجرایی و کمیته نظارت استانی است که در سطح ملی به ازای هر استان یک کارشناس به صورت میدانی بازدید میکند و به صورت رندوم و علمی کنترل میکنند.

منصوری ادامه داد: همچنین نظام مستقر نظارت و کنترل پروژهها را تعریف کردیم که این نظام تک تک پروژهها را برای به انحراف نرفتن تسهیلات بررسی میکند تا بدرستی مشخص شود منابع در کجا هزینه میشود و پیشرفت فیزیکی طرحها را بررسی میکند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مکانیزمهای در نظر گرفته شده از انحراف در مسیر اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی پیشگیری میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها