کد خبر: ۱۱۳۴۸۰۲
راهنمای انتخاب نوع ریش تراش، فویلی یا چرخشی؟

آقایانی که از ریش تراش قدیمی خود خسته اند اما برای خرید بهترین ریش تراش در میان انواع و اقسام ریش تراش سر در گم شده اند، یا خانم هایی که نمی دانند چه ریش تراشی بیشتر از همه برای همسرشان مناسب است، باید راهنمای انتخاب نوع ریش تراش را با دقت بخوانند. م

سلما هر دو دسته برای خرید بهترین ریش تراش ابتدا باید به این پرسش پاسخ بدهند که چه نوع ریش تراشی بخریم، فویلی یا چرخشی؟

گذشته از تصمیم گیری درباره قیمت ریش تراش یا انتخاب سازنده و سایر امکانات، انتخاب نوع ریش تراش مهم ترین گام در خرید آن است که اگر اشتباه برداشته شود نه تنها به هدر رفتن پول شما منجر می شود، بلکه ممکن است هرگز نتوانید از داشتن صورتی آراسته و مرتب لذت ببرید.

پس تا انتهای راهنمای انتخاب نوع ریش تراش با ما همراه باشید و با درک تفاوت ها، مزایا و معایب هر دو دسته بهترین تصمیم را بگیرید.

راهنمای انتخاب نوع ریش تراش - ریش تراش چرخشی

ریش تراش های چرخشی معمولا از 3 تیغه تشکیل شده اند. این ریش تراش ها برای تراشیدن ریش هایی که به سرعت رشد می کنند یا در جهت های مختلف روییده اند بسیار مناسب هستند.

ریش تراش های چرخشی برای افرادی که هر روز اصلاح نمی کنند، نسبت به سایر ریش تراش ها ارجهیت دارند زیرا موهای بلند تر را بهتر اصلاح می کنند.

مکانیزم ریش تراش چرخشی بسیار ساده است. وقتی ریش تراش روی صورت کشیده می شود، تار های مو از طریق سوراخ های تعبیه شده روی فویل به سمت تیغه ها هدایت شده و اصلاح می شوند.

از آنجا که سیستم تیغه های ریش تراش های چرخشی در سطوح برش بیشتر و زوایای متنوع تری با تار های مو برخورد می کنند، برای اصلاح سریع بسیار مناسب هستند.

اگر پستی و بلندی های صورت شما زیاد است، مثلا گونه های برآمده یا چانه درشتی دارید، بهتر است آن مدلی از ریش تراش های چرخشی را انتخاب کنید که سری آن ها انعطاف پذیر است و در جهت های مختلف می چرخد. این مدل ها بهتر از هر نوع ریش تراش دیگری با صورت شما سازگار خواهند شد.

هنگام اصلاح با ریش تراش های چرخشی بهتر است دستگاه را در جهت عقربه های ساعت روی صورت بکشید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

مزایای ریش تراش های چرخشی

• ایده آل برای ریش های کلفت و پرپشت و ریش هایی که در جهت های مختلف روییده باشند. البته افرادی که به این دلیل سمت ریش تراش های چرخشی می روند، باید کیفیت دستگاه انتخابی خود را نیز مد نظر داشته باشند.

• مناسب تر برای افرادی که نمی خواهند یا نیاز ندارند هر روز ریش خود را بتراشند.

معایب ریش تراش های چرخشی

• بر اساس باور عمومی، ریش تراش های چرخشی نسبت به ریش تراش های برشی سازگاری کمتری با پوست های حساس دارند و ممکن است باعث آسیب دیدگی پوست شوند. چنین ادعایی را نمی توان به راحتی تصدیق کرد.

همانطور که گفته شد، همانند ریش تراش های فویلی، تیغه ها زیر فویل پوششی قرار دارند و با پوست صورت تماس مستقیم ندارند. بنابراین اگر آسیبی در اثر استفاده از این ریش تراش ها به وجود آمده باشد، ممکن است به دلایل دیگری مانند کیفیت پایین ریش تراش خریداری شده یا عدم استفاده کاربر از تکنیک های درست اصلاح صورت بوده باشد و چنین مسایلی حتی در ریش تراش های فویلی هم ممکن است اتفاق بیفتد.

بنابراین صرف خریدن ریش تراش فویلی شما را در برابر آسیب دیدگی پوستی بیمه نخواهد کرد. از طرفی اگر تصمیم خود را برای خرید ریش تراش چرخشی گرفته اید، بهتر است همین جا سری به مدل های ریش تراش های چرخشی سازگار با پوست های حساس بزنید.

ریش تراش های چرخشی به مردانی که به دنبال اصلاح بسیار دقیق خط ریش یا اطراف ریش پروفسوری خود هستند توصیه نمی شود زیرا ماهیت هندسی این ریش تراش ها باندازه ریش تراش های فویلی برای این کار مناسب نیست.

در این مورد هم میتوان توصیه کرد که اگر تصمیم به خرید ریش تراش چرخشی گرفته اید، برای مرتب کردن خط ریش یا کناره های سایر مدل های ریش، از انواع ماشین اصلاح صورت، ست اصلاح یا مدل هایی از ریش تراش با لوازم جانبی مناسب این کار استفاده کنید.

راهنمای انتخاب نوع ریش تراش - ریش تراش فویلی

در ریش تراش های فویلی هم تیغه های ریش تراش زیر یک فویل محافظ قرار گرفته اند، با این تفاوت که به جای چرخش، حرکت رفت و برگشتی دارند.

در اینجا هم تارهای ریش از طریق سوراخ های تعبیه شده در فویل محافظ به سمت تیغه ها هدایت می شوند تا بریده شوند.


معمولا چند تیغه در ریش تراش های فویلی وجود دارد. طبیعی است که مثلا ریش تراش های دارای چهار تیغ، سریع تر از مدل های مجهز به سه تیغ صورت شما را خواهند تراشید.

به یاد داشته باشید که هنگام اصلاح با ریش تراش های فویلی، دست شما باید حرکت رفت و برگشتی داشته باشد نه حرکت چرخشی.

مزایای ریش تراش های فویلی

• در اینجا هم به باور عمومی سازگاری بیشتر ریش تراش های فویلی با پوست های حساس اشاره میکنیم. هر چند در این مورد نمی توان نظر قطعی اعلام کرد.

• اما قطع به یقین چنین ریش تراش هایی برای اصلاح اطراف خط ریش یا سایر مدل های ریش مناسب ترند.

معایب ریش تراش های فویلی

• حرکت این ریش تراش ها به خطوط مستقیم محدود است. پس به زمان بیشتری برای اصلاح صورت نیاز دارند.

• بسیاری از مردان هنگام تراشیدن ریش در پستی و بلندی های صورت مانند چانه یا گلو با ریش تراش های فویلی به مشکل اساسی برمی خورند زیرا حتی مدل هایی از ریش تراش های فویلی که سری آن ها دارای آزادی چرخش است، از نظر سازگاری با پستی و بلندی های صورت به پای ریش تراش های چرخشی دارای آزادی چرخش سری نمی رسند.

اگر نگران چنین مشکلی هستید، بهتر است سراغ مدل های میان رده یا رده بالای ریش تراش های چرخشی بروید یا اگر تصمیم شما برای خرید ریش تراش فویلی کاملا جدی شده، حتما مدلی رده بالا از میان مدل ها انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب نوع ریش تراش - انواع ماشین اصلاح صورت

برای پیاده کردن انواع و اقسام مدل های ریش بهتر است یک ماشین اصلاح تهیه کنید. انواع ماشین اصلاح توانایی های متنوعی دارند.

برخی مانند انواع ماشین اصلاح صورت تنها برای اصلاح صورت مناسب هستند اما برخی دیگر با اقلام جانبی متنوع تر قادر به اصلاح تمام بدن شما از فرق سر تا نوک پنجه پا هستند.

چنین مجموعه هایی ست اصلاح نام دارند و با توجه به ارزش خرید بالای خود بسیار پر طرفدار هستند.



ماشین های اصلاح کار خود را با حرکت های رفت و برگشتی انجام می دهند. پس اینجا هم بهترین نتیجه با حرکت رفت و برگشتی دست حاصل خواهد شد.

مزایای انواع ماشین اصلاح

• این ماشین ها برای اصلاح سر، صورت و حتی تمام قسمت های بدن از جمله نواحی حساس قابل استفاده اند.

• برای پیاده سازی انواع مدل های ریش و سبیل ایده آل هستند.

معایب دستگاه های اصلاح

• اگر از دستگاه نامناسبی استفاده کنید که به سیستم های محافظ پوست مجهز نباشد، ممکن است دچار خراشیدگی یا آسیب دیدگی پوست شوید.

• مسلما ماشین های اصلاح به اندازه ماشین های ریش تراش برای اصلاح سه تیغ مناسب نیستند.

راهنمای انتخاب نوع ریش تراش - نتیجه گیری

خوشبختانه اکنون دید بسیار بازتری نسبت به انتخاب ماشین ریش تراش مناسب برای خود دارید. خانم های خواننده این مقاله نیز باید بتوانند بهتر برای خرید هدیه برای همسرشان تصمیم گیری کنند.

با توجه به میزان حساسیت پوست و علایق شخصی نوع ریش تراش مناسب برای خود را انتخاب کنید
البته خرید بهترین ریش تراش با انتخاب نوع آن پایان نمی یابد.

قیمت ریش تراش هم در تصمیم گیری مهم است البته لزوما گران ترین ریش تراش بهترین ریش تراش برای شما نیست.

تطابق نیاز های شما با امکانات و قیمت ریش تراش است که خرید بهترین ریش تراش را ممکن خواهد ساخت. قیمت ریش تراش فیلیپس، براون و پاناسونیک را با هم مقایسه کنید و بهتر تصمیم بگیرید.

همچنین شاید مشتری سازنده ای خاص هستید و این موضوع بر تصمیم شما بسیار اثر گذار است اما اگر نظر دیگران هم برای شما مهم است باید بدانید ریش تراش فیلیپس مقام پرفروش ترین ریش تراش را در بازار ایران از آن خود کرده است. ریش تراش پاناسونیک و براون هم در رتبه های بعدی محبوبیت قرار دارند.

امیدواریم راهنمای انتخاب نوع ریش تراش به شما کمک کرده باشد. ما در فروشگاه اینترنتی فرداشهر میزبان شما هستیم تا علاوه بر ارائه اطلاعات کامل تجربه ای خوب از خرید اینترنتی در اختیار شما قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها