بانک مرکزی، بند «الف» تبصره 16 قانون بودجه سال 1397 کل کشور را که براساس آن مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال 1397، 15 میلیون تومان تعیین شده است به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۵۸

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این بند از قانون بودجه سال جاری آمده است: «به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه بانکها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پسانداز، جاری و سپرده قرضالحسنه بانکها در پرداخت تسهیلات قرضالحسنه مشارکت کنند و تسهیلات قرضالحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند. تسهیلات قرضالحسنه ازدواج برای هریک از زوجها در سال 1397، یکصد و پنجاه میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنجساله میباشد.»

بنابراین و براساس بخشنامه شماره 97.4773 مورخ 14/1/1397 بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج در اولویت پرداخت تسهیلات قرضالحسنه قرار دارد و تمام بانکها و موسسات اعتباری ملزم به پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج از محل مجموع سپردههای قرضالحسنه پسانداز و جاری هستند. مبلغ این تسهیلات برای هر یک از زوجین، 150 میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنج ساله (60 ماهه) و نرخ کارمزد 4 درصد است.

همچنین با توجه به مفاد ماده 50 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در این قانون، مشمول اخذ قرضالحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی (مبلغ 300 میلیون ریال و با رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای این تسهیلات) هستند. گفتنی است افرادی که در سال جاری، تسهیلات قرضالحسنه ازدواج دریافت میکنند، مشمول سقفهای مقرر در قانون جدید میشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها