شرایط احراز هویت خبرنگاران برای دریافت آرم طرح ترافیک

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح ترافیک به خبرنگارانی تعلق می گیرد که بیمه آنها خبرنگاری رد شده باشد و یا ۱۰ اثر منتشره در ۳ ماه پایانی سال ۹۶ را ارائه کنند.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۸۸
شرایط احراز هویت خبرنگاران برای دریافت آرم طرح ترافیک

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، پیرحسینلو با بیان اینکه آیین‌نامه تخصیص آرم طرح ترافیک به خبرنگاران تدوین و به شورای شهر ارسال شده است، گفت: در پایان سال 96 این آیین‌نامه تدوین شده بود اما به دلیل تعطیلات ارسال نشد و فکر می‌کنم امروز به دست شورا برسد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برخی‌ها که واقعا خبرنگار بودند و کار خبری انجام می‌دادند و مستحق دریافت آرم طرح ترافیک بودند ولی طرح ترافیک دریافت نمی‌کردند، افزود: اما افراد مختلف به نام خبرنگار طرح ترافیک دریافت می‌کردند چرا که ضوابط مشخصی نبود و براساس یک رویه این کار انجام می‌شد که اشکالاتی بر آن وارد بود.

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه شورای شهر در مصوبه خود تخفیفی به خبرنگاران در دریافت طرح ترافیک داده است گفت: قرار شد برای توزیع ارم آیین‌نامه‌ای تدوین شود که این آیین‌نامه در فرایندی با حضور نماینده وزارت ارشاد، نماینده مرکز ارتباطات شهرداری و نمایندگانی از تشکل‌های صنفی خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری تدوین شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به تمامی دارندگان کارت خبرنگاری آرم تعلق می‌گرفت، گفت: اما امسال ضوابط دیگری برای این کار در نظر گرفته شده است.

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درخصوص این ضوابط گفت: ابتدا باید خبرنگاران معرفی‌نامه‌ای از محل کار خود اخذ کنند و همچنین مدرکی دال بر اشتغال مستمر ارائه کنند.

وی اضافه کرد: معرفی‌نامه باید از طرف موسسه خبری یا از تشکل‌های صنفی خبرنگاران باشد. همچنین درخصوص مدارک دال بر اشتغال مستمر باید بیمه تامین اجتماعی افراد خبرنگار ارسال شده باشد و یا بیمه خبرنگاری وزارت ارشاد را داشته باشد و اگر بیمه آنها خبرنگاری نباشد باید 10 آثار سه ماه پایانی سال 96 را ارسال کنند.افراد باید مدارک خود را به دفاتر خدمات الکترونیک تحویل دهند.

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: تلاش می کنیم کسانی که خبرنگار باشند و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند، حتی الامکان طرح ترافیک دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال به رسانه‌ها سهمیه تخصیص نمی‌دهیم گفت: افرادی که خبرنگار بودنشان تایید شود آرم دریافت می‌کنند البته شورا برای توزیع آرم سقف محدودی برای شهرداری در نظر گرفته است.

به گفته پیرحسینلو، 3 درصد آرم طرح ترافیک به افراد خاص تعلق گرفته که خبرنگاران هم در این قسمت دیده شده‌اند و تلاش می‌کنیم بیشترین رقم این 3 درصد را به خبرنگاران دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها