مردی که با انگیزه سرقت، مهندسی را از پای در آورده بود، با تاکید حکم قصاص در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۱۶
قتل مهندس با سیانور +عکس

به گزارش جام‌جم، 12 اسفند 94 مردی با حضور در دادسرای جنایی تهران از ناپدید شدن برادر میانسالش خبر داد.

وی به بازپرس جنایی گفت: در پی تماس تلفنی با برادرم متوجه شدم او سوار بر خودروی اپتیمایش در حال حرکت به سوی خانه‌اش در یکی از محله‌های غرب تهران است. بعد از این تماس دیگر از او خبر نداشتم. روز بعد در تماس تلفنی همسر برادرم متوجه شدم برادرم آن شب به خانه بازنگشته است. چندبار با تلفن همراهش تماس گرفتم که پاسخگو نبود. گمان می‌کنم بلایی سر برادر مهندسم آمده باشد .

در جریان تحقیقات پلیسی معلوم شد مرد گمشده در حساب بانکی‌اش دو میلیون تومان پول داشته که بعد از گم‌شدن او این مبلغ از حسابش برداشت شده است. در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد زنی با کارت مرد ناپدید شده به طلافروشی در تهران رفته و با پول‌های وی طلا خریده است.

ماموران با هماهنگی قضایی دوربین‌های مغازه طلافروشی مورد نظر را بازبینی کردندو تصویر مشتری زن را به دست آوردند. در ادامه تحقیقات این زن که تحت تعقیب پلیس قرار داشت در مخفیگاهش شناسایی و بازداشت شد. او با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و به افسر تحقیق گفت: از سرقتی بودن این کارت خبر ندارم. آن را مرد مورد علاقه‌ام ـ حمیدرضا ـ به من داد تا برای شب عید برای خودم طلا و لباس بخرم.

ماموران با توجه به گفته‌های این زن در جست‌وجوی مرد جوان بودند تا این‌که او چند روز بعد شناسایی و بازداشت شد.

وی با انتقال به پلیس آگاهی تهران ابتدا منکر هر گونه آشنایی با مهندس گمشده شد اما در ادامه تحقیقات اعتراف کرد با انگیزه سرقت اپتیمای مرد مهندس و سرقت کارت بانکی و پول‌هایش، او را با همدستی دوستش به قتل رسانده و بعد از ارتکاب جنایت چون موفق به فروش خودروی سرقتی نشده‌اند، جسد را در صندوق عقب اپتیما قرارداده و و آن را در یکی از محله‌های غرب تهران رها کرده‌اند.

متهم به قتل در اعترافاتش گفت: مقتول را به‌طور اتفاقی در مترو دیدیم و با او آشنا شدیم. زمانی که متوجه شدیم وضع مالی خوبی دارد، تصمیم به اجرای نقشه قتل او گرفتیم. شب حادثه سراغش رفتیم و با تهدید خواستیم کارت‌های بانکی و رمز آن را به ما بدهد. بعد از گرفتن کارت و رمز آن، قرص سیانور را به زور به او خوراندیم.

با اعتراف وی، همدستش نیز دستگیر و به جرایمش اعتراف کرد. آنها بعد از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شدند. مدتی پیش آنها در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و عامل اصلی جنایت به قصاص و حبس بابت سرقت و همدست او به اتهام معاونت در قتل و همدستی در سرقت به حبس محکوم شد.

با اعتراض متهمان، پرونده آنها به شعبه چهارم دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات این شعبه حکم قصاص عامل جنایت را تائید اما بخشی از حکم متهم دوم پرونده که مربوط به اتهام معاونت در قتل بود را نقض کردند. دیروز ـ سه‌شنبه ـ پرونده قاتل مرد مهندس به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال و شمارش معکوس برای قصاص او آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها