رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: «شمس المائدین» سنگاپوری شانس زیادی برای قضاوت دیدار سنتی استقلال و پرسپولیس دارد.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۲

مسعود عنایت در گفتوگو با ایسنا ، اظهار کرد: کمیتهی داوران تمایل زیادی داشت که برای قضاوت دیدار استقلال و پرسپولیس از داوران ایرانی استفاده کند. تلاشهای زیادی نیز برای تحقق این هدف انجام شد اما در نهایت تصمیم گرفته شد که یک داور خارجی قضاوت این بازی را بر عهده داشته باشد.
وی تصریح کرد: به دلیل شرایطی که در بازیهای استقلال و پرسپولیس حادث شده است و به دلیل حساسیت این دیدار، ناچاریم از داور خارجی استفاده کنیم.
عنایت تاکید کرد: گزینههایی مطرح شدهاند که از میان داوران آسیایی شانس شمس المائدین سنگاپوری به دلیل انجام سه قضاوت موفق در جام جهانی 2006 آلمان، داشتن عنوان برترین داور سال 2005 آسیا و جوان و مسلمان بودن بیشتر از سایرین است.
وی تصریح کرد: کامیکاوا از ژاپن و سعد کمیل کویتی نیز گزینههای آسیایی هستند که در صورت هر گونه مشکل برای جلب نظر شمسالمائدین با آنها مذاکره خواهد شد.
عنایت افزود: فدراسیون فوتبال هنوز نظر قطعی خود را برای استفاده از داوران آسیایی اعلام نکرده است. کمیته داوران تمایل زیادی برای حضور داوران آسیایی برای بازی استقلال و پرسپولیس دارد اما اگر سران فدراسیون نظر دیگری داشتند در اروپا نیز گزینههایی را مد نظر داریم.
وی خاطر نشان کرد: لوبوس میشل از اسلواکی، مدینا از اسپانیا، روزتی ایتالیا و فاندال آلمانی گزینههای اروپایی هستند که اگر اصراری برای حضور داوران اروپایی بود از میان این داوران یکی برای قضاوت دیدار استقلال و پرسپولیس انتخاب خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها