مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از صادرات دام و فرآورده‌های دامی به 20 کشور جهان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۲۲

به گزارش ایسنا، «امیرحسین بهداد» اظهار کرد: تا پایان بهمنماه، 69 فقره گواهی بهداشتی برای صادرات انواع فرآوردههای خام دامی نظارت شده توسط کارشناسان، جهت صادرات به کشورهای مقصد صادر شده است.

وی گفت: با نظارتهای بهداشتی ادارهکل دامپزشکی آذربایجانشرقی، بیش از 911 تن پودر گوشت، 56 تن پا و پنجه مرغ، 69 تن عسل و 216 تن شیر خشک پیرو صدور گواهیهای بهداشتی مربوطه به مقصد کشورهای ترکیه، گرجستان، ویتنام، تایوان، چین، عمان، مالزی، لبنان، عراق، هنگ کنگ و افغانستان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجانشرقی با اشاره به نظارت بهداشتی کارشناسان این ادارهکل روی ترانزیت خودروهای حامل دام و فرآوردههای دامی اظهار کرد: در همین مدت، روی ترانزیت بیش از 253 تن انواع فرآوردههای خام دامی خوراکی و غیر خوراکی و 156 هزار و 850 جلد انواع پوست خام و فرآوری شده نظارت شده است.

وی افزود: بر این اساس 5600 قطعه ماهی قزلآلای زنده، 72 هزار قطعه جوجه یکروزه و 50 رأس گاو به مقصد کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و افغانستان صادر شده است.

بهداد خاطرنشان کرد: کشورهای پاکستان، ایتالیا، کانادا، هلند، آلمان، دانمارک و قبرس نیز مقصد صادرات دام کوچک و انواع پوست خام و فرآوری شده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها