درحالی که همچنان اعتراض کشاورزان شرق اصفهان در این استان به خاطر نبود آب و خشکی مزارعشان ادامه دارد، نماینده اصفهان در مجلس از خبر خوش پرداخت خسارت به آنها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۱۰

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا دو سال آینده آبگیری تونل سوم کوهرنگ انجام و سال 98 آبگیری و سال 99 بهرهبرداری آن انجام میشود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا فولادگر به پرداخت خسارت کشت کشاورزان تا پایان هفته جاری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم حق کشاورزان بزودی پرداخت شود. وی گفت: 92 میلیارد تومان کل اعتبارات مجمع نمایندگان استان است که چیزی حدود یکسوم آن برای احداث تونل سوم کوهرنگ در نظر گرفته شده است. همچنین قرار است با مشارکت فولاد مبارکه بخشی از هزینههای ساخت این تونل
تامین شود.

عضو کمیسیون صنایع در مجلس با بیان اینکه اصلاح رژیم آبی بر اساس مصوبات شورایعالی آب و اجرای صحیح آن، عدم برداشتهای بالادست و غیرقانونی در استان اصفهان و اصلاح الگوی مصرف از راهکارهای احیای زایندهرود است، افزود: اصلاح الگوی مصرف آب و صرفهجویی چه در صنعت و چه در مصرف شهری به همراه احیای حقابه میتواند به اندازه یک تونل آب را بازگرداند، برخی استانهای پاییندست تصمیم گرفتند از خلیجفارس آب شیرین کنند و به استان خود بیاورند و وزیر نیرو موظف به خرید است و خط انتقال دوم آب به یزد امسال از بودجه حذف شد و اگر تونل بهشتآباد نیز اجرا شود خط اول انتقال آب به یزد هم قطع خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها