کیامرث حاجی‌زاده با ابراز تأسف از اینکه 10 هزار هکتار از مساحت هور العظیم را به بهانه استخراج نفت خشک کردند، گفت: زمان آبگیری هور العظیم کسی سؤال نکرد هور العظیم با چه دردسری آبگیری شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۱۴

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه در شرایط وقوع پدیده گرد و غبار رسانهها با جدیدت پای کار بودند، اظهار کرد: برخی از رسانهها بدون توجه به حساسیت حوزه بحران کل خبر را تغییر داده و سبب سردرگمی افکار عمومی میشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به عملکرد برخی رسانهها در شیوه اطلاعرسانی اخبار حوزه بحران افزود: برخی اخبار چون به مزاج برخی رسانهها خوش نمیآید اقدام به درج اخبار و تحلیل آنها به سلیقه خودشان میکنند.

حاجیزاده بیان کرد: احداث کانال 47 کیلومتری که خیلیها تنها با آن عکس یادگاری گرفتند حاصل 100 جلسه و خوندل خوردن در ستاد مدیریت بحران است تا تأثیری در کنترل ریزگردها داشته باشد.

وی گفت: بیش از 12 سال ریزگردها در استان است اما کدام کار کارشناسی در این حوزه انجامشده است؟ این در حالی است سال گذشته دولت پای کارآمد و کار اساسی کرد تا آنجایی که امسال در زمان وقوع ریزگرد شاهد قطعی برق و آب نبودیم.

حاجیزاده با بیان اینکه ظرف دو دهه گذشته برخی دستگاهها به وظایف خود خوب عملنکردهاند، عنوان کرد: نحوه عملکرد این دستگاهها عامل بسیاری از مشکلات طبیعی، جغرافیای و کمبارشی در استان شد تا مساله ریزگردها به شکل یک ابر بحران خود را نشان دهد.

وی با تأکید بر اینکه ما وظیفه نظارتی داریم، گفت: دستگاههایی که کمکاری کردند و خدمات کمی دادند باید بررسی و نقد شوند همهکسانی که در به وجود آمدن این مساله مقصر هستند باید کارشان واکاوی شود.

حاجیزاده با بیان اینکه بهمنظور حل مشکل ریزگردها جهاد کشاورزی، استانداری، منابع طبیعی و سپاه با جدیت پایکار آمدند، بیان کرد: نباید انتظار داشته باشیم مشکل 400 هزار هکتار کانونهای ریزگرد یک شبه حل شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه 10 هزار هکتار از مساحت هور العظیم را به بهانه استخراج نفت خشک کردند، عنوان کرد: زمان آبگیری هور العظیم کسی سؤال نکرد هور العظیم با چه دردسری آبگیری شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها