مشهد، یکی از مهم‌ترین شهرهای مذهبی جهان، ظرفیت‌های بسیاری دارد؛ ظرفیت‌های گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی و همچنین ظرفیت‌های مهم و بزرگ اقتصادی که سرمایه‌گذاری در آنها می‌تواند پایه و اساس توسعه و ترقی این کلانشهر و استان خراسان رضوی شود. در همین خصوص و به منظور شناسایی این ظرفیت‌ها و جذب سرمایه‌گذار خارجی برای بهره‌برداری از آنها، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت اقتصادی شهرداری مشهد و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به امضا رسید.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۸۱

به گزارش جامجم، این تفاهم نامه پنجشنبه 17 اسفند در نشست مشترک این دو سازمان و در راستای معرفی و تامین مالی ظرفیتهای اقتصادی و سرمایهگذاری شهر مقدس مشهد منعقد شد.

براساس این تفاهمنامه دو طرف متعهد شدند تا در راستای شناخت فرصتهای اقتصادی و سرمایهگذاری و تلاش به منظور جذب سرمایهگذاریهای خارجی برای اجرای فرصتهای مذکور در حوزه شهر مشهد همکاری کنند. همچنین بر اساس مفاد این تفاهمنامه مقرر شده است طرفین در راستای معرفی فرصتهای سرمایهگذاری شهرداری در همایشهای داخلی و خارجی همکاری داشته باشند.

رضا خواجه نائینی، معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به ظرفیتها و پتانسیلهای سرمایهگذاری خارجی موجود در شهر مشهد بر اهمیت همکاری میان نهادهای مختلف در راستای بهرهمندی هرچه بیشتر از این ظرفیتها تاکید کرد و گفت: بر همین اساس و برای تحقق هرچه بیشتر پروژههای سرمایهگذاری به عقد تفاهمنامهای با سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران اقدام کردهایم تا به این وسیله امکانات لازم برای تحقق پروژههای شهری و افزایش رفاه شهروندان را فراهم آوریم.

وی همچنین از تلاشهای طرفین برای حضور و معرفی پتانسیلهای سرمایهگذاری مشهد مقدس در رویدادهای بینالمللی داخلی و خارجی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم با معرفی هرچه بیشتر ظرفیتهای اقتصادی و سرمایهگذاری شهر مشهد به توسعه و آبادانی این شهر یاری رسانیم. برای نمونه حوزه قطار شهری مشهد یکی از زیرساختهای شهری است که در راستای تامین منابع مالی این پروژه درصدد هستیم علاوه بر اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی، از جذب فاینانس نیز بهره ببریم.

خواجه نائینی در پایان اظهار امیدواری کرد در سال پیشرو شاهد افزایش جذب سرمایهگذاری خارجی و فاینانس برای تحقق پروژههای شهری و همچنین رونق هرچه بیشتر اقتصاد شهری باشیم.

معاون سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران نیز در این نشست از تلاشهای این سازمان در تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در این راستا نیاز است سالانه 65 میلیارد دلار در قالب فاینانس، قراردادهای مشارکتی و سرمایهگذاری مستقیم خارجی جذب شود که تقریبا 8/2 درصد از کل رشد اقتصادی از این منابع مالی خارجی تامین خواهد شد.

جمال فرجا... حسینی با اشاره به ظرفیتهای مشهد افزود: این شهر با توجه به میزبانی از تعداد کثیری از زائران و گردشگران نیازمند توسعه و گسترش پروژههای شهری بسیاری است که میتوانند از منابع مالی خارجی نیز بهره ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها