مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: در حال حاضر 240 هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن هستند که از این میزان 100 هزار هکتار در شرایط بحرانی قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۴۵

به گزارش ایسنا، علیاکبر اسدالهی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار کرد: منابع طبیعی در بخش سرمایهگذاری و اشتغال نقش کلیدی دارد چراکه تأمین منابع زمین برای اشتغال ازجمله اقداماتی است که توسط منابع طبیعی صورت میگیرد.

وی افزود: طی امسال در 11 هزار هکتار از اراضی ملی استان طرحهای بیابانزدایی انجامشده است که البته با مدیریت بر چرای دامها میتوان تا حد زیادی از بیابانزایی جلوگیری کرد.اسدالهی با اشاره به تخریب و تصرف 675 هکتار از اراضی ملی استان در امسال، گفت: در ای زمینه متخلفان شناسایی و دستگیر شدهاند و 139 فقره پرونده تخلف صادرشده است.

وی یادآور شد: در منطقه طارم سفلی قزوین 35 هزار هکتار اراضی مستعد شناساییشدهاند که تاکنون 14 هزار هکتار از آنها نهالکاری و جنگلکاری شده است.

اسدالهی خاطرنشان کرد: امسال برنامههای هفته منابع طبیعی با شعار «منابع طبیعی با مردم و برای مردم» است که در همین راستا 300 هزار اصله نهال در استان نیز برای غرس کردن در نظر گرفتهشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: مطالعاتی در سطح 35 هزار هکتار در منطقه طارم سفلی جهت توسعه درختکاری انجامشده است که برای این کار به دنبال استفاده از منابع جدید آبی نیستیم چراکه بهرهبرداری از منابع جدید آبی برای استان زیانبار است و در همین راستا به دنبال کاشت گونههایی هستیم که با حداقل و یا بدون آب رشد کنند.اسدالهی یادآور شد: با توجه به اعتراضات مردم در خصوص ملی بودن برخی اراضی، 800 هزار هکتار از اراضی ملی استان سنددار بوده و تا پایان امسال 30 هزار هکتار دیگر نیز دارای سند خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در پایان گفت: ورود دام غیرمجاز به استان تهدید بزرگی برای پوشش گیاهی استان محسوب میشود که طی امسال با جدیت منابع طبیعی بهشدت ورود دام کاهش پیداکرده است اما هنوز هم وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها