مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی، عصر پنجشنبه در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با پیام رئیس رسانه ملی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۲۵

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در ابتدای این مراسم، محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی صداوسیما پس از قرائت پیام دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، ضمن قدردانی از حمایتهای مادی و معنوی ریاست محترم سازمان در برگزاری این دوره از مسابقات گفت: تاکید دکتر علیعسکری بر ارتقای روحیه معنوی و دینی کارکنان رسانه ملی مسئولیت ما را در برنامهریزی مناسب برای انجام فعالیتهای فرهنگی گسترده در حوزه کارکنان رسانه ملی سنگینتر میکند.

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما با اشاره به رشد چشمگیر شرکت کنندگان این دوره از مسابقات در مقایسه با سالهای گذشته تصریح کرد: در این دوره، علاوه بر بخشهای اصلی شامل رشتههای حفظ پنج جزء، حفظ سوره مبارکه «نور» و «مؤمنون»، مسابقه کتبی مفاهیم و معارف اهلبیت(ع)، مسابقه پیام کوتاه (ویژه بزرگسالان) و رشتههای قرائت قرآن کریم (ویژه برادران)، ترتیل خوانی قرآن کریم(ویژه خواهران) و حفظ یک جزء قرآن کریم (نوجوانان 7 تا 15 سال)، بخشهای جنبی مانند فیلم کوتاه 114ثانیهای و پژوهشهای مرتبط با حوزه بازنمایی اخلاق اجتماعی از دیدگاه قرآن و راهکارهای افزایش و توسعه فرهنگ قرآنی اضافه شدند. رنجبران با بیان اینکه در چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی برای نخستین بار داوریها بهصورت متمرکز در تهران انجام شد، خاطرنشان کرد: مسابقات بهصورت تصویری به تهران ارسال و داوری روی آنها صورت میگرفت و مرحله نهایی نیز در دو روز گذشته در مشهد مقدس برگزار شد. مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی از تصویب طرح تشکیل دبیرخانه دائمی مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی خبر داد و افزود: انتظار داریم این دبیرخانه بهصورت فعال به کارش ادامه دهد و هر ماه مسابقات قرآن و معارف بهصورت متمرکز در تهران و مراکز استانها برگزار خواهد شد.

انس و الفت کارکنان صداوسیما با قرآن کریم

در ادامه این مراسم، مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی در سخنانی، به انس و الفت کارکنان صداوسیما با قرآن کریم اشاره کرد و گفت: باید با تمسک به قرآن کریم و همچنین راهنماییهای اهلبیت(ع) مسیر نور و هدایت را طی کنیم.

معاون سیما به بیان اقدامات رسانه ملی برای رشد، تعالی، آموزش و تزکیه براساس قرآن کریم پرداخت و خاطرنشان کرد: قرآن کتاب فطرت است و خداوند این کتاب را برای هدایت بشر توسط برترین موجود عالم یعنی پیامبر نازل کرده است و باید از این مائده الهی بهره ببریم.

میرباقری، عبارات، اشارات، لطایف و حقایق قرآن را چهار نوع سلوک برای تعالی انسان عنوان کرد و افزود: این مسیر برای ما فراهم شده و از نعمت هدایت ائمه برخوردار هستیم و توانستهایم در این کشور، ذیل انقلابی قرار بگیریم که رهبری آن را کسی برعهده دارد که میراثدار انبیاست. معاون سیمای رسانه ملی با بیان اینکه با جامعه قرآنی میتوانیم مسائل و مشکلاتمان را با تدبیر حل کنیم، تأکید کرد: انقلاب اسلامی، مسیر را هموار کرده و راه روشن را در مسیر مردم قرار داده است و امیدواریم بتوانیم از این ذخایر استفاده کنیم.

او ادامه داد: رسانه ملی باید مأنوس و مألوف با قرآن باشد و باید این مسیر را طی کنیم و وظیفه ما این است با اجرای طرحهای قرآنی مانند 1451 تلاش کنیم که جامعه، قرآنی شود.

میرباقری با تأکید بر اینکه تمسک به قرآن، کمر شیطان را میشکند، گفت: تعلیم و ترویج قرآن از طریق آموزههای اسلامی، وظیفه رسانه ملی است و رهبر انقلاب نیز توصیه جدی به کمیت و کیفیت معارف قرآنی دارند و امیدواریم همه بتوانیم این مسیر را طی کنیم.

در بخشی از این مراسم که با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما، حسین رضی معاون پژوهش، نظارت و ارزیابی، نصرپور مدیرکل مرکز خراسان رضوی، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما و سید نظامالدین موسوی معاون ارتباطات آستان قدس رضوی برگزار میشد، از خانواده شهیدان جواد نظام دوست و حاجیحسنی کارگر، قاری بینالمللی و از شهدای منا و همچنین نفرات برتر چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی، قدردانی به عمل آمد.

پیام دکتر علیعسکری به اختتامیه چهاردهمین دوره
مسابقات قرآن کارکنان رسانه ملی

متن این پیام به شرح زیر است:

« اِنّ هذالقرآن یَهدی لِلَّتی هِیَ اَقَوم؛ انسان امروز، آماج هجمهها و جاذبههای گذرا و گوناگون مادی و دنیوی است و در پیمودن مسیر پر پیچ و خم زندگی، سرگشتهای را میماند که بیش از هر زمان دیگری به هدایت و راهنمایی نیاز دارد و در این میان، رفیعترین و مستحکمترین هدایتگر، کلام نورانی وحی است.

و خوشا آنان که با آسمانیترین کلام، انس و همنوایی دارند و دل در گرو کلام دوست سپردهاند. حافظان و قاریانی که لحظه لحظه زندگیشان را با زمزمه و ترنم واژهها و آیات وحیانی قرآن کریم جلوه و نور میبخشند و همواره بر این باورند که:

هرچه گفتیم جز حکایت دوست

همه عمر از آن پشیمانیم

چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت کارکنان رسانه ملی، فرصتی است مغتنم برای تجدید پیمان با معبود و یادآوری حدیث ارزشمند نبوی که از دو گنجینه گرانبهای «کتاب الهی» و «عترت نبوی» بهره گیریم و از صراط مستقیم ره برنتابیم.

سازمان صداوسیما بر حضور حافظان و قاریان قرآن کریم در خانواده رسانهای خود میبالد؛ افتخاری که بیشک با لطف و عنایت الهی و افزایش انس با کلام وحی در میان کارکنان رسانه ملی افزونتر خواهد شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها