برخورد با خوانندگانی که برای مخدرها ترانه می‌خوانند

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اخیرا در فضای مجازی شاهد موجی از خوانندگانی بودیم که برای ترامادول و زولپیدوم و داروهای اعتیادآور ترانه خوانده بودند که با آنها برخورد مناسب صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۸۷

به گزارش فارس، پرویز افشار درباره عرضه تنباکوهای جدید حاوی مواد مخدر افزود: در آشفته بازار مواد مخدر سوداگران و پیاده نظامهای آنها در فضای مجازی تلاش میکنند به روشهای مختلفی مواد مخدر را تبلیغ کنند.

وی افزود: وقتی یک نفر تبلیغات کاذب و بازار مکارهای درست میکند برای سود بردن است اما متاسفانه برخی به آن دامن میزنند و بزرگنمایی میکنند.

افشار درباره برخورد با کانالهای تبلیغکننده مواد مخدر گفت: گاهی فعالیت برخی از این سایتها و شبکهها زیاد و مدتی فعالیتشان کم میشود و با عناوین دیگری مجدد فعال میشوند. اغلب مردم و سازمانهای مردم نهاد در اینباره به ما گزارشهایی ارائه میکنند و ما آنها را دستهبندی کرده و در اختیار پلیس فتا قرار میدهیم. سال گذشته 24 مورد و امسال نیز تعدادی معرفی شدهاند.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر افزایش عرضه داروهای مخدر قاچاق در بازار سیاه اظهار کرد: نظارت بر دارو که معمولا در مناطقی چون ناصرخسرو به صورت غیرمجاز به فروش میرسد به عهده وزارت بهداشت است. اینخیابان در سنوات گذشته به بازار مکارهای تبدیل شده و بعضا به صورت مقطعی و ضربتی برخوردهایی با قاچاقچیان صورت میگیرد اما مستمر و ادامه دار نیست.

وی افزود: اگر قرار است توزیع مواد شیمیایی و دارویی در آنجا صورت گیرد باید ساماندهی شده و مجوزدار شود زیرا فروش دارو در آنجا فقط محدود به داروهای غیرمجاز نیست و بعضا داروهای مورد نیاز مردم در قالب قاچاق عرضه میشود که اگر دقت در این زمینه صورت نگیرد ممکن است داروهای تاریخ انقضاء گذشته مخاطرات جانی برای مردم داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها