رئیس کمیته امداد گفت:با مجوز مقام معظم رهبری بخشی از صدقه جمع‌آوری شده در قالب منابع قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۹۲

به گزارش جامجم، پرویز فتاح با اشاره به اینکه محل مصرف زکات جمعآوری شده مشخص شده است، افزود: 60 درصد از منابع مالی حاصل از زکات برای تامین مسکن، جهیزیه، ازدواج و درمان نیازمندان و 40درصد آن برای پروژههای عمرانی هزینه میشود.

فتاح با بیان اینکه همه امکانات برای جمعآوری زکات فراهم است عنوان کرد: اگرچه جمعآوری زکات در ده ماهه نخست امسال بیش از 300 میلیارد تومان بود، اما این رقم کافی نیست و باید افزایش یابد.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: براساس قانون دولت باید معادل زکات جمعآوری شده به نیازمندان مناطق زکاتدهنده کمک کند تا موجب تشویق مؤدیان زکات شود اما متاسفانه رقم پرداخت شده بسیار ناچیز بوده است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری زکات گفت: این پیام نشاندهنده این است که مسئولان نسب به زکات غافل بودهاند و باید توجه ویژهای به این امر شود.

حجتالاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای عالی زکات نیز با بیان اینکه نسبت به زکات جفا کردهایم، بیان کرد: اگرچه زکات در ردیف نماز است اما واجبی فراموش شده است. این در حالی است که اقدام عملی در این زمینه برکات زیادی را در بر خواهد داشت. وی بر افزایش فعالیت ائمه جمعه در زمینه زکات تاکید کرد و افزود: مسئولان مربوطه باید باسفر به روستاها پیام خداوند را به گوش مردم برسانند تا فرهنگ پرداخت زکات احیا شود.

رئیس شورای عالی زکات با ابراز امیدواری از اینکه رقم زکات در سال آینده افزایش یابد عنوان کرد: اگرچه امکانات کمیته امداد در این زمینه محدود است، اما عملکرد این نهاد قابل توجه است.

حجت الاسلام سید رضا تقوی با تاکید بر اینکه هر فرد باید متناسب با تخصص خود زکات را تبلیغ کند گفت: در زمینه اجرای حکم زکات باید جهادی عمل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها