استفاده از طرح ترافیک و مترو با حساب شهروندی ‌

مدیر عامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران گفت: بزودی جهت استفاده از طرح ترافیک، بلیت مترو، اتوبوس و پارکومترها حساب شهروندی راه‌اندازی می‌شود.‌
کد خبر: ۱۱۲۴۹۳۰

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فرجود دیروز در همایش تهران، شهر هوشمند با اشاره به راهاندازی حساب شهروندی افزود: بزودی جهت استفاده از طرح ترافیک، بلیت مترو، اتوبوس و پارکومترها حساب شهروندی راهاندازی میشود و پروفایل شهروندان در آن تکمیل خواهد شد تا نسبت به ارائه سرویس و خدمات مناسب اقدام شود.

فرجود بیان کرد: پیشبینی میشود تا سال 2045، 60 درصد جمعیت دنیا در شهرها زندگی کنند.

وی با بیان اینکه حدود 20 ابر شهر در دنیا وجود دارد که جمعیت آنها بالای ده میلیون نفر است، تصریح کرد: تا سال 2025 تعداد این شهرها به 30 مورد میرسد و پیشبینی میشود تهران هم به این ابرشهرها ملحق شود.

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با بیان اینکه در دنیا 60 درصد انرژی توسط شهرها مصرف میشود و عمدهترین مسائل زیستی از همین شهرهاست، افزود: بیشتر شهرها به دنبال راههایی رفتهاند که دریابند چگونه میتوان شهرها را مدیریت کرد و در نهایت همه راهها به سمت هوشمندسازی شهرها ختم شده است. وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری یکی از مهمترین برنامهها هوشمندسازی بوده است، گفت: تهران یک فعالیت جدی را در این مورد آغاز کرده است تا این راه را بهطور جدی بپیماید.

فرجود با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته فعالیتها عمدتا ناظر به نهادسازی بوده است، تصریح کرد: خود را برای یک مسیر طولانی آماده کردهایم و در چند ماه گذشته زیرساختهای اولیه انجام
شده است. مدیر عامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با تأکید بر اینکه چالشهای شهر ما کم نیست، گفت: این چالشها در بخشهای حمل و نقل، ترافیک، آلودگی، بحرانهای شهری و استحکام ساختمانهای شهری است.

وی با بیان اینکه شش محور برای همایش شهر هوشمند وجود دارد، افزود: اولین محور اقتصاد هوشمند و محورهای بعدی مردم، حاکمیت، جابهجایی، محیط و زندگی هوشمند هستند.

فرجود با بیان اینکه این همایش 13 و 14 اسفند در سالن همایشهای برج میلاد برگزار خواهد شد، گفت: سخنرانان این همایش، نجفی شهردار تهران، جهرمی وزیر ارتباطات، ستاری معاون علمی و فناوری ریاستجمهوری، هاشمی رئیس شورای شهر تهران و وزیر کار خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها